گزافه‌گویی وزیر خارجه اسرائیل علیه ایران

۱۳۹۹/۰۶/۲۵ - ۱۹:۱۶:۴۵
کد خبر: ۱۰۵۹۱۵۳
گزافه‌گویی وزیر خارجه اسرائیل علیه ایران
وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه اماراتی با گزافه‌گویی ایران، جنبش حزب‌الله لبنان و مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، ادعا کرد آنها به ثبات امنیتی منطقه خدشه وارد کرده‌اند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه اماراتی «الاتحاد» به گزافه‌گویی علیه جمهوری اسلامی ایران، جنبش حزب‌الله لبنان، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و دیگر گروه‌های مقاومت پرداخت.

گابی اشکنازی در این مصاحبه ادعا کرد که امارات در «آینده سازی» و «ثبات طولانی مدت» در منطقه خاورمیانه نقش مهمی دارد. وی همچنین با «شجاعانه» خواندن اقدام امارات در عادی‌سازی روابط با تل‌آویو ادعا کرد این گام به «توسعه منطقه‌، رشد و تعامل بهتر با چالش‌های آن» کمک خواهد کرد.

از سوی دیگر، اشکنازی با «تاریخی» خواندن توافق میان ابوظبی و تل‌آویو ادعا کرد که این توافق برای خاورمیانه «تغییر زیادی» به همراه خواهد داشت.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در پاسخ به سؤالی در ارتباط با «محمد بن زاید» ولی عهد ابوظبی با تمجید از او ادعا کرد «جناب شیخ محمد بن زاید رهبری بی‌نظیر است و مردمش را به سمت شکوفایی و موفقیت هدایت می‌کند». وی همچنین در ادامه مدعی شد: «جناب [بن زاید] رهبری منطقه‌ای و بین‌المللی درجه یکی را اثبات کرده که بی‌شک او را به کتاب‌های تاریخی خواهد برد».

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیش از آنکه فلسطین اشغالی را به مقصد آمریکا ترک کند، با اشاره تلویحی به سواستفاده این رژیم از کشورهای عربی سازش کار گفته بود که توافق صلح با ابوظبی و منامه برای اقتصاد فلسطین اشغالی ملیاردها دلار پول به همراه خواهد داشت .

گابی اشکنازی در بخش دیگری از اظهاراتش ابراز امیدواری کرد که پروازهای هوایی مستقیم میان تل‌‌آویو و ابوظبی شکل بگیرد و گردشگران بتوانند به فلسطین اشغالی و امارات سفر کنند. او در این خصوص ادعا کرد که این سفرها به توسعه تجارت میان دو طرف کمک خواهد کرد.

اشکنازی ادامه داد: «گام دوم پس امضای معاهده صلح، بازگشایی سفارت‌خانه خواهد بود امیدوارم به زودی سفارت کشور امارات را در اسرائیل و سفارت اسرائیل را در امارات ببینم. بسیار امید دارم که کشورهای دیگری نیز راه صلحی را که رهبری امارات آن را ترسیم کرد، بپیمایند».

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص اینکه آیا کشورهای دیگری به جز امارات و بحرین در آینده نزدیک با تل‌آویو سازش خواهند کرد یا خیر گفت: «برخی کشورهای دیگر این تحولات را بررسی می‌کنند. آنها رهبری امارات [در این مسیر] را می‌بینند. بسیار امید دارم که این کشورها نیز روشی مشابه روش کشور امارات اتخاذ کنند. من بر این باورم که بسیاری از کشورهای منطقه می‌دانند که اسرائیل دشمن آنها نیست و می‌تواند شریک آنها باشد؛ شریکی که امتیازات بسیاری دارد و با آنها منافع و آرمان‌های مشترک را تقسیم می‌کند».

اشکنازی در ادامه با گزافه گویی علیه جمهوری اسلامی ایران، حزب‌الله و حماس ادعا کرد: «بسیار زیاد ایمان دارم که کشورهای بسیاری به ائتلاف صلح منطقه خواهند پیوست و این کشورها تلاش‌کننده برای صلح در مقابل آن کشورهایی قرار می‌گیرند که به جنگ دعوت می‌کنند و ثبات امنیتی کشورهای خاورمیانه و کشورهای [حاشیه] خلیج [فارس] لطمه می‌زنند مثل ایران، حزب‌الله و حماس و دیگر سازمان‌های تروریستی».

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: «از رهبری فلسطین (تشکیلات خودگران) می‌خواهم که حقیقت را دریابد و مسئولیت پذیر باشد. با نقش رهبر همچون کاری که رهبران کشور امارات و بحرین انجام دادند، به میز مذاکرات بازگردند».

این اظهارات در حالی است که قرار است بنا بر گفته نتانیاهو «توافق صلح» با امارات و «اعلام صلح» با بحرین، امروز (سه‌شنبه) با نظارت آمریکا در کاخ سفید به امضا برسند. بسیاری از تحلیلگران مسائل سیاسی بر این باورند که رئیس جمهور آمریکا با این اقدامات در تلاش است تا برای پیروزی در انتخابات آمریکا برای خود امتیازسازی کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز