امارات و بحرین عادی‌سازی روابط با اسرائیل را امضا کردند

۱۳۹۹/۰۶/۲۵ - ۲۱:۱۴:۳۵
کد خبر: ۱۰۵۹۱۸۵
امارات و بحرین عادی‌سازی روابط با اسرائیل را امضا کردند
وزیران خارجه امارات متحده و بحرین در تضاد با آرمان مردم فلسطین، پیمان عادی‌سازی روابط را در حضور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امضا کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، عبدالله بن زاید آل نهیان از طرف امارات متحده عربی، عبدالطیف بن راشد الزیانی وزیر خارجه بحرین از یک سو و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از سوی دیگر این توافق را روز سه‌شنبه در کاخ سفید به امضا رساندند.

در ابتدا توافق همکاری میان امارات و رژیم صهیونیستی با واسطه‌گری ترامپ به امضا رسید و سپس توافق مشابهی بین بحرین و رژیم اشغالگر امضا شد.

ترامپ پیش از این مراسم، به طور جداگانه با وزیران خارجه ۲ کشور عربی حاشیه خلیج فارس و همچنین با نتانیاهو دیدار و گفت وگو کرد. وی در دیدار با بن زاید آل نهیان مدعی شد: توافق‌های امروز می‌تواند به صلح واقعی منجر شود.

رئیس جمهوری آمریکا این پیمان را دری هوشمند خواند نه در پشتی برای صلح.

ترامپ در پاسخ به این سوال که چرا در این مراسم هیچ یک از فلسطینیان دعوت نشده‌اند، گفت: آنها می‌بینند چه اتفاقی می‌افتد. اما او فکر می‌کنم ما با فلسطینی‌ها را در برخی موارد  دیدار خواهیم کرد.

وی خطاب به خبرنگاران گفت: شما بدون ریختن خون در خاک، صلح خواهید داشت.

همزمان جمع زیادی از مخالفان عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در مقابل کاخ سفید حضور یافته و علیه اشغالگری این رژیم و نادیده گرفته شدن حقوق مسلم فلسطینیان فریاد زدند.

طرف‌های حاضر همچنین توافق موسوم به آبراهام (ابراهیم) را به صورت چهارجانبه امضا کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز