یک فعال سیاسی اصولگرا:

سونامی کاندیداهای اصولگرایی در راه است!/ از گزینه کاندیدای نظامی استقبال می‌کنم/ انتخابات ۱۴۰۰ تک قطبی است

۱۳۹۹/۰۷/۰۴ - ۰۵:۲۵:۴۰
کد خبر: ۱۰۶۰۰۳۹
سونامی کاندیداهای اصولگرایی در راه است!/ از گزینه کاندیدای نظامی استقبال می‌کنم/ انتخابات ۱۴۰۰ تک قطبی است
فعال سیاسی اصولگرا گفت: از حالا به بعد، سونامی حضور کاندیداهای اصولگرا برای انتخابات 1400 رخ خواهد داد.

«محمد مهاجری»، فعال سیاسی اصولگرا، درباره جلسات جریان اصولگرایی برای انتخابات 1400 به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: هنوز زود است که در این باره صحبت کرد به نظر می‌رسد از حالا به بعد، سونامی حضور کاندیداهای اصولگرا برای انتخابات 1400 رخ خواهد داد. به بیانی دیگر تعداد بیشتری از این کاندیداهایی که مطرح هستند، اعلام آمادگی خواهند کرد. نباید در این باره که اصولگرایان چه زمانی بر سر کاندیدای نهایی به جمع‌بندی خواهند رسید، عجله کرد.

او درباره چهره‌های نظامی که به عنوان کاندیدا معرفی و یا گمانه‌زنی می‌شوند، نیز بیان کرد: بنده بر این باورم رئیس جمهور آینده باید حتما فردی باشد که بتواند دولت کارآمد تشکیل دهد، تشکیل دولت کارآمد نیز مستلزم آن است که بتواند با همه نهادهای درون نظام نه صرفا قوه قضائیه و قوه مقننه، بلکه با همه نهادهای خارج از دولت، تعامل خوبی داشته باشد. 

این چهره سیاس اصولگرا اضافه کرد: همچنین دولت آینده باید با نهادهای پرقدرت اقتصادی و نهادهای نظامی ارتباط و تعامل خوبی داشته باشد در این صورت می‌توان، انتظار یک دولت کارآمد را داشت؛ به همین دلیل بنده از گزینه کاندیدای نظامی استقبال می‌کنم.

 مهاجری در پاسخ به این سوال که آیا انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، انتخاباتی دوقطبی خواهد بود یا خیر؟ تصریح کرد: خیر بنده، دوقطبی بودن انتخابات آینده را قبول ندارم بلکه انتخاباتی تک قطبی خواهد بود یعنی انتخاباتی است که در آن، فقط اصولگرایان با یکدیگر رقابت خواهند کرد. 

این چهره سیاسی با اشاره به رقابت درون جریانی اصولگرایان نیز گفت: رقابت درون جریانی اصولگرایان، یک رقابت برای وزن‌کشی خواهد بود از این رو، این نوع رقابت، رقابت با اصلاح‌طلبان نیست که بتوان گفت اصولگرایان به دنبال این هستند که در یک فضای رقابتی، رئیس جمهور انتخاب شود. انتخابات 1400، رقابت درون گروهی، اصولگرایان است اما در عین حال ممکن است اصولگرایان در روزهای آخر به این نتیجه برسند که تعداد آرا رئیس جمهور منتخب، خیلی پایین نباشد. 

او عنوان کرد: از این رو ممکن است ائتلافی هم بین بخش‌هایی از اصولگرایان رخ دهد تا تعداد آرا فرد برگزیده، قابل قبول‌تر باشد.

مهاجری با بیان اینکه رقابت درون جریانی اصولگرایان به شکست منجر نخواهد شد، افزود: به هر حال باید رقیبی حضور داشته باشد که اصولگرایان با آنها رقابت کنند چراکه اصلاح طلبان نه پایگاه اجتماعی  و نه کاندیدای رأی آور  دارند و نه بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان با آنها، همراهی خواهند کرد. 3

نظر شما
پرونده ویژه