وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

۱۰ هزار میلیارد ریال برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی فولاد اختصاص یافت

۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۱۲:۲۷:۴۲
کد خبر: ۱۰۶۲۹۰۶
۱۰ هزار میلیارد ریال برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی فولاد اختصاص یافت
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز با توافقی که با جناب دکتر نوبخت ریاست محترم سازمان برنامه به عمل آمد، برای امر متناسب سازی حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی فولاد 10 هزار میلیارد ریال اختصاص پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «محمد شریعتمداری»، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت در این دوره بورسی کردن شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی شستا بود. خوشبختانه این تصمیم بسیار مفید بود و همه سهامداران از این تصمیم، سود خواهند برد. مجموعه سود پایان سال بر اساس آخرین اخبار و اطلاعات بیش از 19 هزار میلیارد تومان و سود همه سهامداران خرد به لطف الهی بالغ بر 179 درصد است که تقسیم می‌شود.

او افزود: در ادامه مسیر هم سیاست‌هایی را همکاران ما در سازمان تأمین اجتماعی و هم در شرکت سرمایه‌گذاری سازمان در پیش گرفتند که از طریق انتشار اوراق تبعی، شرایطی را فراهم کنند که در هولدینگ‌های زیرمجموعه، سهام‌داران خرد بتوانند با استفاده از اوراق تبعی، در یک دامنه‌ای یک نوع تضمینی برای حداقل سودآوری سهام در اختیارشان باشد که این هم به وسیله مسئولان سازمان، توضیح دقیق‌تر به همه عزیزان داده خواهد شد. مجموعه سازمان تأمین اجتماعی در جهت شفاف سازی این کار را انجام داده و همه تلاشش این است با اجرای طرح‌های، نیمه کاره‌ای که در مجموعه شرکت‌های وابسته به خودش وجود دارد، همواره نسبت به توسعه فعالیت‌های آن بخش و سودآوری بیشتر آن و از طریق خرید سهام مناسب و فروش سهام مورد نیاز مردم، شرایط سودآوری را برای مجموعه بیمه‌گذاران و همه سهام‌داران فراهم کند و این مسیر، ادامه پیدا خواهد کرد.

شریعتمداری بیان کرد: در ادامه فعالیت‌های دولت در مسئله متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، براساس پیگیری‌هایی که صورت گرفته بود، آخرین بخش باقی‌مانده در حوزه صندوق‌های دولتی، همسان سازی حقوق بازنشستگان فولاد کشور بود که البته آنها 2 مشکل داشتند و معوقاتی از گذشته، باقی مانده بود. طی 2 ماه گذشته بیش از 404 هزار میلیارد ریال منابع مورد نیاز، برای پرداخت معوقات آنها فراهم شد و هم امروز با توافقی که با جناب دکتر نوبخت ریاست محترم سازمان برنامه به عمل آمد، برای امر متناسب سازی حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی فولاد 10 هزار میلیارد ریال اختصاص پیدا کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به موضوع بودجه نویسی و موضوع افزایش حقوق کارگران بیان کرد: این موضوع مصوبه شورای عالی کار است و در وقت خودش، گزارش را عرض خواهیم کرد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز