عمویی خبرداد؛

بررسی تحولات مربوط به درگیری نظامی قره باغ در کمیسیون امنیت ملی

۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۱۳:۵۶:۰۴
کد خبر: ۱۰۶۶۶۳۲
بررسی تحولات مربوط به درگیری نظامی قره باغ در کمیسیون امنیت ملی
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: موضوع تحولات مربوط به درگیری نظامی در منطقه قره باغ مورد بررسی و تبادل اعضای کمیسیون قرار گرفت.

به گزارش گروه سیاسی برنا، «ابوالفضل عمویی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار برنا  در تشریح جزئیات نشست این کمیسیون با بیان اینکه نمایندگان کمیسیون امنیت ملی چندین لایحه را به عنوان کمیسیون فرعی و برخی به عنوان اصلی بررسی کرده‌اند، گفت: لایحه پروتکل همکاری در زمینه مبارزه با جرایم سازمان یافته در دریای خزر، الحاقی به موافقت نامه همکاری در زمینه امنیت در دریای خزر که کمیسیون امنیت ملی به عنوان کمیسیون فرعی به بررسی‌اش پرداخت، تأیید کردیم.

عمویی گفت: لایحه پروتکل حفاظت از تنوع زیستی الحاقی به کنوانسیون چارچوب حفاظت از محیط ریست دریایی هم تأیید شد. البته در کمیسیون اشاره شد که مناسب است عضویت در این پروتکل با صدور بیانیه تفصیلی از جانب دولت جمهوی اسلامی ایران رخ دهد.

او مطرح کرد:لایحه تعیین تکلیف اموال بهکده رضوی را به عنوان کمیسیون فرعی تأیید کردیم. به علاوه لایحه پروتکل همکاری و تعامل مراجع مرزبانی الحاقی به موافقت نامه همکاری امنیت دریای خزر که به عنوان کمیسیون اصلی بررسی کردیم، با نظر مثبت به صحن علنی ارجاع دادیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی  گفت: لایحه پروتکل اصلاح موافقت‌نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه جهت معاضدت در پرونده‌های ملی و فراگیر را به عنوان کمیسیون فرعی با نظر مثبت برررسی کردیم.لایحه موافقت نامه همکاری اقتصادی و تجاری بین دولت‌های ساحلی دریای خزر، لایحه عضویت سازمان فضایی ایران در فدراسیون بین المللی فضانوردی تأیید شد. همچنین نمایندگان به عنوان کمیسیون فرعی سه لایحه معاضدت حقوقی در امور کیفری میان ایران و برزیل، معضدت حقوقی در امور مدنی میان ایران و برزیل و لایحه استرداد مجرمان میان ایران و برزیل تأیید کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در ادامه تشریح جلسه روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: ارائه گزارش سفر برخی نمایندگان مجلس برای بازدید از طرح گرمسیری در استان ایلام در دستور کار بود که خانم فلاحی به عنوان رئیس هیئت اعزامی گزارشی از روند اجرای این طرح و ابعاد آن ارائه کرد.

او مطرح کرد: درگیری نظامی در منطقه قره باغ بررسی شد و پس از تبادل اخبار و مرور آخرین تحولات منطقه‌ای مذکور، جمع بندی کمیسیون این بود که ما اولاً از دو کشور همسایه ارمنستان و جمهوری آذربایجان می‌خواهیم ضمن خویشتنداری، روند تبادلات آتش و نظامی را به سرعت متوقف کنند و برای حل اختلاف به گفت‌و‌گو روی بیاورند. به علاوه جمهوری اسلامی آمادگی خود را برای پیشبرد سریعتر موضوع حل و فصل اختلاف و میانجیگری اعلام می‌کنیم و از وزارت خارجه انتظار داریم در موضوع‌ها به صورت فعال وارد شود و کمک کند تا روند اختلاف‌های این منطقه به سرعت پایان یابد و درگیری‌ها متوقف شود.

 

نظر شما