وزیر اقتصاد و دارایی خبر داد:

جذب ۳.۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در شش ماه اول امسال

۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۱۷:۵۰:۰۸
کد خبر: ۱۰۶۶۸۰۲
جذب ۳.۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در شش ماه اول امسال
وزیر اقتصاد و دارایی از جذب ۳.۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در شش ماه اول امسال خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد و دارایی گفت: جذب سرمایه خارجی به مراتب بهتر از دریافت وام است. سرمایه‌گذاری خارجی به معنای دریچه ورود فنآوری، ایجاد اشتغال و افزایش تولید است، لذا دستگاه‌های اجرایی باید نهایت تلاش خود را بکار گیرند تا جلب سرمایه گذاری خارجی را به جذب تبدیل کنند.

وی افزود: یکی دیگر از مزایای جذب سرمایه‌گذاری خارجی این است که با پذیرش یک سرمایه، عملا فرد سرمایه‌گذار تبدیل به سفیر و حافظ منافع ما در کشور فرستنده سرمایه می‌شود.یکی از راه‌های جذب سرمایه‌گذاری خارجی، رفع مشکلات و تسهیل رویه‌ها برای سرمایه‌گذاران داخلی است.

دژپسند ادامه داد: بر اساس طرحی که به هیات دولت تقدیم شده است، امتیازات، مشوق‌ها و تضامینی برای این دسته از سرمایه‌گذاران در نظر گرفته می‌شود که از جمله این تضامین، تصویب امتیازات مذکور در قالب قانون توسط مجلس شورای اسلامی است تا دیگر کسی نگران تغییر احتمالی رویه‌ها به واسطه تغییر مقامات دولتی نباشد.

او خاطرنشان کرد: کشور برای تحقق جهش تولید، حداقل ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان در سال نیاز به سرمایه‌گذاری دارد و جذب سرمایه‌گذاری خارجی نیز می‌تواند در این زمینه نقش آفرین باشد.عملکرد ادارات کل امور اقتصادی و دارایی استان‌های وزارت اقتصاد در جلب سرمایه گذاری خارجی را از ملاک‌های مهم ارزیابی مدیران‌کل این ادارات  است.

وزیر اقتصاد و دارایی یادآور شد: هر استانی که رتبه بالاتری را بدست آورد مورد تشویق قرار خواهد گرفت و یکی از بهترین گزینه‌ها برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان‌ها ، استفاده از ویژگی‌های منطقه‌ای است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز