رفتار خلاف پروتکل قالیباف برای روحانی و رئیسی خطرآفرین است

۱۳۹۹/۰۷/۱۴ - ۲۱:۳۲:۲۵
کد خبر: ۱۰۶۹۱۹۹
رفتار خلاف پروتکل قالیباف برای روحانی و رئیسی خطرآفرین است
حضورمحمدباقر قالیباف در بیمارستان و دیدار با بیماران کرونایی خلاف پروتکل های ستاد مقابله با کرونا نه تنها برای او بلکه می تواند برای روحانی و رئیسی هم خطر آفرین شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، حضورمحمدباقر قالیباف در بیمارستان و دیدار  با بیماران کرونایی خلاف پروتکل های ستاد مقابله با کرونا نه تنها برای او خطرآفرین است بلکه می تواند برای روحانی و رئیسی هم خطر آفرین شود و کرونا را به یک قدمی سران قوا برساند.

نمایندگان مجلس چندان پروتکل های مربوط به ستاد ملی مقابله با کرونا را رعایت نمی کنند، این را از تصاویر جلسات علنی مجلس می توان متوجه شد، این رعایت نکردن پروتکل ها تا جایی است که وقتی سردار سلامی، به مجلس می رود و نمایندگان به آن شکل دور او حلقه می زنند نگرانی از سلامتی سردار سلامی در فضای رسمی و مجازی ابراز می شود.

اما موضوع فقط به این اتفاقات ختم نمی شود، تعدادی از نمایندگان مبتلا به کرونا هستند و این افراد مدتی بدون اینکه اطلاع داشته باشند در جلسات مجلس حاضر می شوند، ماسک زدن هم خیلی جدی گرفته نمی شود و بسیار اتفاق افتاده که ماسک نمایندگان یا در صورتشان نیست و یا زیر چانه شان قرار دارد. این سهل انگاری ها تا جایی است که کمیته درمان ستاد ملی کرونا چند بار اعتراض کرده و تذکر داده است.

سفرهای رئیس مجلس هم موضوع دیگری است که خلاف پروتکل های ستاد ملی مقابله با کرونا انجام می شود. محمدباقر قالیباف به هر دلیلی این روزها سفر می رود و در اجتماع مردم حاضر می شود، در شرایط عادی این رفتارها خیلی هم پسندیده است ولی در شرایط کرونا که برای سفر رفتن پروتکل های خاصی تدوین شده حضور بی محابای رئیس قوه مقننه در اجتماع مردم نه تنها خطر ابتلای او را در پی دارد بلکه می تواند باعث ابتلای افراد حاضر در این اجتماعات شود و البته خلاف تاکید مقامات عالی کشور، از رهبر معظم انقلاب تا سایر مسوولان در لزوم رعایت دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا، با عادی سازی این تجمعات منجر شود و خسارات جبران ناپذیری در پی داشته باشد.

اما اقدام اخیر محمدباقر قالیباف نه تنها فراتر از این خطرات است بلکه می تواند تکرار یک تجربه ای باشد که اوائل ورود کرونا به کشور رخ داد. علی لاریجانی، رئیس سابق مجلس در همان روزهای آغازین شیوع کرونا در کشور راهی بیمارستان شد تا از بیماران عیادت و از کادر درمان تشکر کند، همان زمان هم گفته شد که این اقدام خلاف پروتکل های بهداشتی است ولی انجام شد و نتیجه آن ابتلای رئیس سابق مجلس به کرونا بود. حالا قالیباف هم دقیقا همان کار را تکرار کرده و تعجب برانگیز اینکه نه تنها این ممنوعیت حضور مسوولان در بیمارستان ها پیش از این اعلام شده بلکه حضور خانواده های مبتلایان کرونا هم ممنوع است. البته که امیدواریم قالیباف علیرغم این اقدام خلاف مصوبات ستاد ملی مقابله باکرونا سلامت باشد و به کرونا مبتلا نشود ولی این اقدام خطرناک و خطرآفرین نه تنها با هیچ منطقی سازگار نیست بلکه با توجه به حضور رئیس مجلس در جلسات عالی کشور، برای دیگر مقامات هم می توان پرریسک باشد. علی الحساب همانطور که محمدباقر قالیباف امروز اعلام کرد؛ فردا باید در جلسه سران قوا حضور یابد و این می تواند در صورت ابتلای قالیباف به کرونا، دو رئیس قوه دیگر را هم کرونایی کند به همین دلیل لغو جلسه سران قوا منطقی ترین اقدامی است که می شود انجام داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز