اخوان‌المسلمین سودان:

عادی‌سازی، خیانت به مسئله فلسطین است

۱۳۹۹/۰۷/۱۸ - ۰۹:۲۰:۴۰
کد خبر: ۱۰۷۰۵۴۴
عادی‌سازی، خیانت به مسئله فلسطین است
رهبر گروه اخوان المسلمین سودان ضمن انتقاد از عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی، گفت که این مسئله، خیانت به مسئله فلسطین محسوب می‌شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «عادل علی الله» رهبر گروه اخوان المسلمین سودان، هرگونه عادی‌سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

علی الله در گفت‌وگو با پایگاه خبری «عربی-۲۱» گفت که اخوان المسلمین مواضع تاریخی و روشنی در مسئله فلسطین دارد که در حمایت از این کشور است.

وی تأکید کرد که از منظر اخوان المسلمین سودان، باید «همه اراضی فلسطین آزاد شود، نه فقط اراضی ۱۹۶۷، بلکه همه سرزمین‌های اشغالی... اما این روزها شاهد سبقت گرفتن کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط با اشغالگر هستیم تا برخی از کشورها را راضی نگه دارند. این کار رژیم‌هاست، نه ملت‌های عربی».

این رهبر اخوان ادامه داد: «رژیمهای عربی فکر می‌کنند که با نظام جهانی حرکت می‌کنند، ولی این مسئله، مسئله یهودیان و عربها نیست، بلکه مسئله اشغال خاک است... کشورهایی که برای عادی‌سازی تلاش می‌کنند، رژیم‌هایی هستند که حکومت آنان فردی است و ملتها هیچ حقی در آن ندارد».

علی الله خاطر نشان کرد: «موضع اخوان المسلمین در قبال عادی‌سازی این است که آن را خیانت به مسئله فلسطین می‌دانیم. ملت‌های مسلمان عرب بر این باورند که مقدسات اسلامی فلسطین باید به زودی از دست این غاصب، آزاد شود».

وی تصریح کرد: «ما اسرائیل را به عنوان یک کشور به رسمیت نمی‌شناسیم، بلکه آن را اشغالگر می‌دانیم. به همین دلیل مخالف عادی‌سازی با آن هستیم تا مسئله فلسطین به صورت کامل حل شود».

این رهبر اخوان درباره سودان هم تأکید کرد: «آمریکا و سایر کشورهای حامی اشغالگر اسرائیلی سعی می‌کنند فشارهای اقتصادی به سودان وارد کنند و تصویر خیالی را برای ملت ترسیم کنند مبنی بر اینکه عادی‌سازی، مشکلات حکومت سودان را حل خواهد کرد، ولی اینها، توهمات غیر واقعی، غیر علمی و نادرست است؛ زیرا کشورهایی که روابط خود را با اسرائیل عادی کردند، بهره اقتصادی عایدشان نشد، بلکه بر عکس بوده است».

سودان بعد از برکنار «عمر البشیر»، رئیس جمهور این کشور و تشکیل دولت انتقالی نظامی، به سمت کشورهای عربی مانند عربستان سعودی و امارات رفته و در برخی مقاطع نیز به طور ضمنی از داشتن روابط با تل‌آویو حمایت کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز