نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی:

افزایش هجمه استعماری با هدف تضعیف لبنانی‌ها است

۱۳۹۹/۰۷/۱۸ - ۱۹:۴۵:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۰۷۱۵
افزایش هجمه استعماری با هدف تضعیف لبنانی‌ها است
"شیخ علی الخطیب" نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان گفت: هجمه استعماری به کشورمان برای گرسنه نگاه داشتن و تضعیف ما افزایش دارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا،شیخ علی الخطیب در خطبه های نماز جمعه امروز گفت: لبنان روزهای سختی را پشت سر می گذارد و شهروندان نیز شرایط معیشتی دشواری دارند به ویژه حذف سوبسید سوخت و کالاهای مصرفی و دارو به بحران اجتماعی بزرگی منجر می شود که لبنان را به باتلاق هرج و مرج و فتنه می اندازد و هیچ سیاستمداری از تبعات خطرناک آن در امان نیست.

وی از سیاستمداران خواست وجدان خود را قاضی کرده و درد مردم خود را حس کنند و برای حفظ وطن به توافقات ملی دست یابند.

وی هم چنین نسبت به شیوع ویروس کرونا در کشور که تبعات فاجعه آمیزی دارد هشدار داد.

وی از دولت لبنان خواست با اعمال قدرت با اخلاگران امنیتی با شدت برخورد کند و اجازه ندهد امنیت هیچ منطقه لبنان خدشه دار شود .

وی هم چنین از برادران لبنانی خود خواست با اطمینان و ثبات و دوراندیشی و مسئولیت ملی عمل کرده از انتقام گیری که موجب فتنه انگیزی و درگیری در روستاها و شهرها می شود و موجب افزایش شدت بحران معیشتی می شود و غم جدیدی به انبوه غم ها می افزاید،دوری کنند.

وی معتقد است هجمه استعماری به کشور ما و مردم ما به منظور گرسنه نگاه داشتن ما و تضعیف ما برای تسلیم شدن در برابر طرح های پلیدی جهت غارت ثروت های ما و تحمیل جزئیات معامله قرن از جمله چشم پوشی از فلسطین و برخورد با رژیم صهیونیستی به عنوان دولتی عادی و مشروعی است در حالی که کانون شرارت و نژادپرستی و اشغال سرزمینهاست .

وی تاکید کرد گزینه مقاومت ما راهی برای مقابله با تجاوز و آزادسازی سرزمین غصب شده و حفظ کرامت و بازگرداندن حقوق سلب شده است

ما در لبنان با اشغالگران اسرائیلی در سخت ترین شرایط مقابله کرده و انان را بیرون راندیم و با تروریسم تکفیری مبارزه و پیروزی رقم زدیم که کشورهای زیادی توان آن را نداشتند . امروز با فشارها و تهدیدات زیادی روبرو هستیم اما تا زمانی که مردم پایدار بوده و ارتش قهرمان حضور دارد تسلیم نخواهیم شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز