حسان دیاب با حذف یارانه کالاهای اساسی مخالفت کرد

۱۳۹۹/۰۷/۱۸ - ۲۲:۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۰۷۴۳
حسان دیاب با حذف یارانه کالاهای اساسی مخالفت کرد
نخست وزیر موقت لبنان مخالفت خود را با حذف یارانه دارو و آرد اعلام کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «حسان دیاب» نخست وزیر پیشبرد امور لبنان در سخنانی تاکید کرد که این کشور در حال حاضر شرایط سختی را تجربه می کند مسائلی از قبیل کشمکش های طائفه ای و حزبی جو را به ضرر ملت لبنان تغییر می دهد.

وی افزود: سیاستمداران باید نسبت به درد و آلام مردم آگاهی کافی داشته باشند چراکه قدرت تحمل مردم هم حدی دارد. تمایل بانک مرکزی برای توقف حمایت های مالی در حال حاضر غیرقابل قبول است. هرگونه تصمیمی از سوی بانک برای توقف این کمک ها به وقوع یک «انفجار اجتماعی» منجر خواهد شد که البته مسئولیت این امر نیز با همین سازمان خواهد بود.

دیاب در ادامه بار دیگر بر عدم مقبولیت تصمیم حذف یارانه دارو،‌آرد و سوخت مردم لبنان توسط بانک مرکزی این کشور تاکید کرد.علاوه براین سپرده های مردم نیز باید به آن ها بازگردد این مسئولیتی است که دولت آینده لبنان باید به اهتمام ورزند.

نخست وزیر پیشبرد امور ادامه داد: دولت پس از انحلال در انجام مسوولیت هایش با بن بست مواجه نشد امروز هم سعی بر این است تا با تشکیل یک دولت قدرتمند و کاردان کشور در مقابل مشکلات و بحران ها فائق آید.

دیاب همچنین از تمامی طرف های سیاسی لبنان خواست تا با طرح نجاتی که امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه مطرح کرده است مبادرت ورزیده و همکاری کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز