بایدن، نامزد مورد تایید سفیران سابق و کارشناسان خاورمیانه

۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۱:۴۰:۳۳
کد خبر: ۱۰۷۰۹۸۲
بایدن، نامزد مورد تایید سفیران سابق و کارشناسان خاورمیانه
روزنامه واشنگتن تایمز گزارش داد: گروهی متشکل از ۳۳ نفر از سفیران سابق و کارشناسان امور خاورمیانه از جو بایدن نامزد دموکرات ها در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا حمایت می‌کنند

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، این رسانه آمریکایی نوشت: این گروه روز جمعه ضمن تایید بایدن چنین استدلال کردند که در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی آمریکا، این کشور «اعتماد و روابط دوستانه اش را با بسیاری از کشورها از دست داده است.»

حمایت از بایدن چند هفته بعد از حمایت گروه دیگری متشکل از حدود ۵۰۰ نفر از ژنرال های سابق و کارشناسان امنیت ملی در آمریکا مطرح شده است.

ماه گذشته ۲۰۰ نفر از رهبران نظامی سابق آمریکا از ترامپ حمایت کردند.

کارشناسان سیاسی در حمایت جدید خود از بایدن به سابقه طولانی خدمات او اشاره کرده و گفته اند که نامزد دموکرات ها «به پیشرفت منافع امنیت ملی آمریکا، تقویت حق حاکمیت، حمایت از اقلیت ها و احترام به حقوق بشر در داخل آمریکا و منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا کمک خواهد کرد.»

به گفته آنها، جو بایدن از متحدانمنطقه ای خود خواهد خواست به سیاست های مخرب از جمله حمایت از ائتلاف سعودی- امارات در جنگ تراژیک در یمن، سرکوب مخالفان و هدف قرار دادن فعالان زن، مخالفان و روزنامه نگاران پایان دهند.

تایید کنندگان بایدن که شامل سفیران سابق آمریکا در خاورمیانه و کشورهای شمال آفریقا، مقام های وزارت امور خارجه و کاخ سفید، کارشناسان سیاسی است توضیح داده اند هر چند آنها ممکن است با همه سیاست های بایدن موافق نباشند اما مطمئن هستند که بایدن «دیپلماسی آمریکا را به منظور یافتن راه حل های سیاسی و توجه به نظر شهروندان در توسعه راه حل های سیاسی بسیاری از اختلافات در منطقه ارتقا خواهد داد.»

آنها بدون اشاره به نام ترامپ تاکید کردند که رویکرد سیاست خارجی غیرمتعارفی که دولت کنونی اتخاذ کرده اغلب مورد انتقاد آنها بوده است و بایدن «آمریکا را  از اقدامات و لفاظی های تحریک آمیز دور خواهد کرد».

آنها چنین سیاست هایی را تضمین کننده امنیت ملی آمریکا توصیف کرده اند.

پنجاهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که برای برگزاری در تاریخ سوم نوامبر ۲۰۲۰ مصادف با ۱۳ آبان تعیین شده است، با تحولاتی در زمینه پیشتازی بایدن در نظرسنجی های ملی و ایالتی، لغو مناظره دوم ترامپ و بایدن و انتقادها از ترامپ همزمان با بحران کرونا در این کشور در پیش است.

گرایشات جمهوریخواهان دولت ترامپ نیز به سمت نامزد دموکرات تغییر یافته است. از جمله سناتور سابق "جف فلیک" از آریزونا و "چارلی دنت" نماینده سابق پنسیلوانیا جزء نمایندگان جمهوریخواه هستند که با آغاز مجمع ملی جمهوریخواهان از جو بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا حمایت کردند.  

شبکه سی ان ان  پیشتر در گزارشی در کنار سناتور فلیک و دنت، اسامی دیگر نمایندگان سابق جمهوریخواه را که خواهان حمایت از بایدن هستند،  منتشر کرد.  

با شیوع ویروس کرونا و ناکارآمدی دولت ترامپ در مهار این ویروس مرگبار، حتی جمهوریخواهان نیز تمایلی به حمایت از ترامپ در انتخابات آتی ندارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز