تازه‌ترین نظرسنجی‌ها در آمریکا؛

افزایش روزانه احتمال پیروزی بایدن «صادق» بر ترامپ «نالایق»

۱۳۹۹/۰۷/۲۵ - ۱۲:۰۲:۱۹
کد خبر: ۱۰۷۳۸۹۹
افزایش روزانه احتمال پیروزی بایدن «صادق» بر ترامپ «نالایق»
نتایج جدیدترین نظرسنجی‌های انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری در امریکا که پیش از جلسات پرسش و پاسخ دیشب دونالد ترامپ و جو بایدن نامزدهای این دوره از انتخابات انجام شد، نشان از وخامت اوضاع ترامپ در افکار عمومی این کشور دارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، ۱۸ روز مانده به انتخابات ۱۳ آبان ۱۳۹۹ در امریکا، نظرسنجی مشترک رادیو همگانی ملی آمریکا (ان پی آر)، شبکه تلویزیونی پی بی اس و کالج ماریست نشان می‌دهد که بایدن با ۵۴ درصد از ترامپ که ۴۳ درصد حمایت پرسش‌شوندگان را به خود جلب کرده، پیش است. از اواسط زمستان پیش که این مؤسسات رسانه‌ای و دانشگاهی نظرسنجی انتخاباتی خود را آغاز کردند، بایدن تا این اندازه از ترامپ پیش نبوده و هرگز میزان محبوبیتش از ۵۰ درصد نیز پایین‌تر نیامده است. محبوبیت ترامپ در میان رأی‌دهندگان نیز هرگز از ۴۴ درصد بالاتر نرفته است.

به گزارش تارنمای ان پی آر، ۵۲ درصد از رأی‌دهندگان احتمالی گفتند که ریاست جمهوری ترامپ ناکام بوده و ۴۵ درصد نیز آن را موفق ارزیابی کرده‌اند.

بیشتر پاسخ‌دهندگان در توصیف ترامپ از واژه «نالایق» و برای بایدن از واژه «صادق» استفاده کردند.

نظرسنجی روزنامه اینوسترز بیزنس دیلی (Investors Business Daily) نیز نشان‌دهنده اختلاف ۸ درصدی نامزد دموکرات‌ها از رئیس‌جمهوری آمریکا است. نظرسنجی این روزنامه به همراه کالج ماریست، از معدود پژوهش‌هایی بودند که به‌درستی توانستد نتیجه انتخابات ۲۰۱۶ را پیش‌بینی کند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، بایدن در جمع رأی‌دهندگان احتمالی با ۵۰ درصد از ترامپ که ۴۲ درصد حمایت را به خود اختصاص داده، پیش است.

به گزارش تارنمای ریل کلیر پالیتیکس (RealClearPolitics)، میانگین جدیدترین نظرسنجی‌ها در ایالات کلیدی حاکی از فاصله ۵ درصدی بایدن است. با این‌حال میانگین سراسری نظرسنجی‌ها نشان‌دهنده افزایش اختلاف و پیشتازی ۹ درصدی بایدن است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز