رای‌گیری گزینه دیوان عالی آمریکا با تحریم دموکرات‌ها انجام شد

۱۳۹۹/۰۸/۰۱ - ۱۹:۴۴:۲۶
کد خبر: ۱۰۷۶۹۶۶
رای‌گیری گزینه دیوان عالی آمریکا با تحریم دموکرات‌ها انجام شد
کمیته قضایی سنای آمریکا با ۱۲ رای مثبت بدون حضور سناتورهای دموکرات، پرونده گزینه دیوان عالی آمریکا را به صحن سنا فرستاد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا،  با فوت روث بادر گینسبرگ از قضات دیوان عالی آمریکا، فرصتی برای دونالد ترامپ رئیس جمهوری و جمهوریخواهان فراهم کرد تا در کمتر از ۱۲ روز مانده به انتخابات آمریکا در ۱۳ آبان، بتوانند یکی از محافظه‌کاران را جایگزین وی سازند تا وزن این نهاد مهم قضایی و حتی تصمیم‌گیری در آمریکا به نفع محافظه‌کاران تغییر کند.

اگرچه دموکرات‌ها از ابتدا مخالف این اقدام به دلیل نزدیکی به انتخابات بودند اما جمهوریخواهان به آن اعتنا نکردند و جلسات بررسی صلاحیت امی کنی برت را در ۲ هفته برگزار کردند و طبق برنامه، امروز(پنج‌شنبه) رای‌گیری در کمیته انجام شد.

اما دموکرات‌ها از روز گذشته اعلام کردند با توجه به اینکه رای‌گیری انتخابات در بسیاری از ایالت‌ها آغاز شده است، انتخاب قاضی جایگزین باید با رئیس جمهوری بعدی باشد و از این رو، در رای‌گیری امروز شرکت نخواهند کرد.

به این ترتیب، پرونده قاضی برت با ۱۲ رای مثبت جمهوریخواهان و ۰ رای دموکرات‌ها در این کمیته بسته و به صحن سنا فرستاده شد تا بر اساس آنچه که میچ مک‌کانل اعلام کرده است، روز دوشنبه رای‌گیری نهایی در سنا انجام شود.

دیوان عالی در حال حاضر ۹ کرسی قضاوت دارد که قضات آن برای مادام العمر در این مسند باقی خواهند ماند مگر اینکه خودشان استعفا بدهند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز