وزیر نیرو:

تصفیه خانه ششم تهران ۳۰درصد در مصرف برق صرفه جویی می‌کند

۱۳۹۹/۰۸/۰۸ - ۰۹:۴۷:۵۲
کد خبر: ۱۰۷۹۷۵۸
تصفیه خانه ششم تهران ۳۰درصد در مصرف برق صرفه جویی می‌کند
وزیر نیرو گفت: تصفیه خانه ششم تهران در بالاترین نقطه تهران قرار گرفته و حدود سی درصد در انرژی برق با افتتاح این تصفیه خانه، صرفه جویی می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، رضا اردکانیان، وزیر نیرو، در آیین بهره برداری از طرح های ملی وزارت نیرو گفت: توفیق بزرگی است که  در بیست و ششمین هفته پویش الف - ب -ایران، ۱۲۴ پروژه این پویش در سال۹۹ با دستور رییس جمهور را‌ افتتاح می‌کنیم. از این ۱۲۴پروژه، ۷پروژه سازوکاری است و ۱۱۷پروه ساخت و سازی است که جمعا ۳۱هزار۷۸۰میلیارد سرمایه گذاری شده است. ۱۲۶پروژه دیگر  با سرمایه گذاری حدود۱۸هزار میلیارد تومان تا این سال می ماند. 

او ادامه داد: امروز ۴پروژه مهم در تهران در حوزه آب رسانی افتتاح‌ می شود و یک پروژه مهم در استان هرمزگان در زمینه تولید برق. تامین آب شرب شهرهای بزرگ همواره دغدغه دولت ها و سازمان های مسئول بوده است.

وزیر نیرو گفت: امروز در حالی که جمعیت کره زمین ۷/۵میلیارد اعلام می شود در شهرها نود و شش درصد پوشش دسترسی به آب وجود دارد و چیزی حدود چهار برابر جمعیت ایران هنوز دسترسی به آب ندارند. اما به برکت جمهوری اسلامی در تهران و سایر شهرهای ایران دسترسی صد درصدی دارند. 

او مطرح کرد: مثلاً در خاورمیانه، قاهره با جمعیت نه میلیون نفر، چهل درصد این جمعیت حدود سه چهار ساعت در روز دسترسی به آب دارند یا شهر مکزیکوسیتی با ۲۱میلیون نفر جمعیت، بیست درصد در هفته چند ساعت و بیست درصد دیگر در روز فقط چند ساعت به آب دسترسی دارند. 

وزیر نیرو بیان‌کرد: در هفت سال گذشته در آب و برق حدود ۱۹هزار و ۵۰۰میلیارد سرمایه گذاری شده است که ۱۱هزار میلیارد در بخش آب و مابقی در بخش برق است. از دهه های قبل دسترسی کامل به آب شرب داشته ایم.  سد امیر کبیر در سال ۱۳۴۰، سد اتیلن ۱۳۴۷، سد لار در سال ۱۳۵۹, سد طالقان۱۳۸۵ سد ماملو۱۳۸۹ به بهره برداری رسیدند. 

اردکانیان افزود: در تهران بزرگ سالانه ‌بیش از یک میلیارد متر مکعب مصرف آب شرب و بهداشت داریم که ۷۵درصد از آب سطحی و ۲۵درصد از آب، زیر زمینی است. 

وزیر نیرو گفت: از جمله طرح امروز تصفیه خانه بزرگ ششم تهران است. ویژگی آن این است که در بالاترین نقطه تهران قرار گرفته و حدود سی درصد در انرژی برق با این تصفیه خانه صرفه جویی می‌شود و ۵ منطقه از این تصفیه خانه بهره مند می شوند. جمعا پروژه های امروز بالغ بر ۳هزار و ۳۴۰میلیارد تومان خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز