خدابخشی در تشریح نشست کمیسیون برنامه و بودجه مطرح کرد؛

بررسی عملکرد بودجه‌ای وزارت نیرو با حضور اردکانیان

۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۱۸:۴۴:۲۶
کد خبر: ۱۰۸۹۴۴۶
بررسی عملکرد بودجه‌ای وزارت نیرو با حضور اردکانیان
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: وزیر نیرو به همراه معاونانش در جلسه امروز حضور یافته و ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه، خواستار حل مشکلات و موانع پیش روی خود در بحث بودجه و تنگناهای مالی شدند.

به گزارش برنا، محمد خدابخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز عصر کمیسیون متبوع خود گفت: اردکانیان وزیر نیرو به همراه معاونانش در جلسه امروز حضور یافته و ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در حوزه‌های مختلف، خواستار حل مشکلات و موانع پیش روی خود در بحث بودجه و تنگناهای مالی شدند.

وی ادامه داد: وزارت نیرو در بحث آبفا به حدود 100 هزار میلیارد تومان منابع مالی برای مجموع طرح‌های خود نیاز دارد و تنها برای تکمیل و بهره برداری طرح های بالای 75 درصد هم نیازمند 11 هزار میلیارد تومان منابع مالی برای تکمیل است، همچنین مسئولان وزارت نیرو گزارش‌ مبسوطی در زمینه طرح‌های عمرانی آب و برق در این نشست ارائه کردند.

خدابخشی تصریح کرد: نمایندگان هم در این جلسه نقطه نظرات و پیشنهادات خود را مطرح و اعلام کردند، کمیسیون برنامه و بودجه آمادگی کمک به حل مشکلات وزارت نیرو را دارد، البته برخی نمایندگان هم نسبت به نحوه تخصیص ناعادلانه آب بین مناطق مختلف کشور گلایمندی‌های خود را بیان کردند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس تاکید کرد: اعضای کمیسیون معتقد بودند، تخصیص‌ آب متناسب با مطالعات آمایش سرزمینی انجام نشده است، به عنوان نمونه در برخی استان ها که مزیت نسبی آنها کشاورزی است مانند لرستان و کردستان، درصد تخصیص‌های زمین‌های کشاورزی آبی کمتر از متوسط کشوری است و براین اساس تاکید شد، وزارت نیرو متناسب با مطالعات آمایش سرزمینی تخصیص آب را انجام دهد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: اکنون مطالعات آمایش سرزمینی برای 31 استان انجام شده و بزودی سند ملی آمایش هم تکمیل و در شورایعالی آمایش سرزمینی کشور تصویب می‌شود، البته وزیر نیرو اعلام کرد، هنوز سند ملی آمایش در اختیار ما قرار نگرفته و بر تکمیل نهایی آن تاکید کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز