برای خروج مسئولانه از افغانستان صورت گرفت؛

درخواست چین از آمریکا

۱۳۹۹/۰۹/۰۴ - ۱۰:۱۸:۱۶
کد خبر: ۱۰۹۲۷۴۰
درخواست چین از آمریکا
سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: کشورش ضمن اینکه قاطعانه از دولت و مردم افغانستان در مبارزه با تروریسم پشتیبانی می کند از نیروهای خارجی می خواهد به صورت منظم و مسئولانه از افغانستان خارج شوند.

به گزارش برنا، «جائو لی جیان» روز سه شنبه افزود: چین به پشتیبانی قاطع خود از دولت و مردم افغانستان در مبارزه با تروریسم، حفظ ثبات ملی و امنیت مردم ادامه خواهد داد و مایل است در اولین فرصت با جامعه بین المللی برای برقراری صلح و ثبات در این کشور همکاری کند. 

روی سخن این مقام چینی با آمریکا است که بتازگی اعلام کرده است تا دو ماه آینده دو هزار , ۵۰۰ نظامی دیگر را از افغانستان خارج خواهد کرد.

گزارش ها حاکی است این تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در روزهای پایانی دولتش برخلاف خواست دو حزب آمریکا به ویژه حزب جمهوری خواه است به طوری که اعضای این حزب از کاهش بی سابقه نظامیان آمریکایی در افغانستان ابراز نگرانی کرده است.

بعضی خبرها نیز حاکی از است که مارک اسپر وزیر دفاع سابق نیز به دلیل مخالفت با کاهش نظامیان آمریکایی در افغانستان از این پست برکنار شده است. خروج بی برنامه نیروهای آمریکایی از افغانستان، انتقاد کشورهای مختلف را به دنبال داشته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز