بندهایی از طرح اقدام راهبردی علیه تحریم‌ها به تصویب نمایندگان رسید

۱۳۹۹/۰۹/۰۴ - ۱۳:۰۴:۴۷
کد خبر: ۱۰۹۲۹۰۵
بندهایی از طرح اقدام راهبردی علیه تحریم‌ها به تصویب نمایندگان رسید
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تصویب بندهای ۴ و ۵ طرح اقدام راهبردی علیه تحریم‌ها در کمیسیون خبرداد و گفت: طبق این طرح سازمان انرژی اتمی ملزم به طراحی راکتور۴۰ مگاواتی شده است.

به گزرش برنا، «ابوالفضل عمویی» سخنگوی کمیسیون امنتی ملی و سیاست خارجی در رابطه با تشریح نشست روز سه‌شنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به خبرنگار برناگفت: در جلسات قبلی کمیسیون سه ماده از طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تصویب شد که بر اساس آن الزام دولت جمهوری اسلامی برای غنی سازی ۲۰ درصد، افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده سطح پایین و بهره گیری سازمان انرژی اتمی از نسل جدید سوم سانترفیوژها به تصویب رسیده بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:‌ در بند ۴ این طرح سازمان انرژی اتمی ملزم به ایجاد کارخانه تولید اورانیوم فلزی شده است که این بند در جلسه امروز به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر اساس بند ۵  این طرح که امروز در کمیسیون تصویب شد، سازمان انرژی اتمی به نمایندگی از دولت موظف خواهد بود برای طراحی یک راکتور ۴۰مگاواتی آب سنگین در مکانی که مناسب می‌داند، اقدام کند و آن را به پیش ببرد.

یک فوریت طرح اقدام راهبری علیه تحریم‌ها ۱۲ آبان ماه در جلسه علنی به تصویب نمایندگان مجلس رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز