در کنفرانس ژنو مطرح شد؛

هشدار بورل در خصوص جنگ در افغانستان

۱۳۹۹/۰۹/۰۴ - ۱۴:۴۹:۴۴
کد خبر: ۱۰۹۲۹۵۹
هشدار بورل در خصوص جنگ در افغانستان
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اعلام حمایت از برقراری آتش‌بس در افغانستان تاکید کرد که جنگ باید فورا در این کشور متوقف شود.

به گزارش برنا، «دبرا لاینز»، رییس دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان امروز(سه شنبه) در دومین روز «کنفرانس ژنو 2020»گفت سطح خشونت‌ها در افغانستان بسیار زیاد است و باید کاهش یابد.

وی افزود: مردم افغانستان شاهد فساد در دستگاه های اداری هستند و این موضوع باید پایان یابد.

نماینده سازمان ملل با تاکید بر اینکه گفت‌‌وگوهای صلح یک کار دشوار است، تصریح کرد: ما از مذاکره‌کنندگان دو هیات می‌خواهیم که در میز گفت‌وگوها بمانند.

 

لاینز در ادامه سخنان خود بر ادامه با اعلام حمایت سازمان ملل از افغانستان، خاطرنشان کرد: مردم افغانستان نیازمند حفظ دستاوردهای گذشته هستند و جامعه جهانی نیز این اقدام حمایت خواهد کرد و افغانستان باید به جلو قدم بگذارد و هیچگاه به عقب بازنخواهد گشت.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این کنفرانس مجازی گفت: سطح خشونت در افغانستان افزایش یافته و نیاز است تا همین الان جنگ در این کشور متوقف شود.

وی در ادامه تاکید کرد که دستاوردهای دمکراتیک از جمله حقوق زنان باید در آینده حفظ شود.

در نشست ۲۰۲۰ افغانستان، برنامه تعهدات مالی و حمایت ‌سیاسی کشورهای کمک‌کننده برای چهار سال آینده روشن می‌شود، اما برخی از این کشورها، میزان کمک‌های یک‌ساله خود را نیز اعلام می‌کنند. از افغانستان تنها وزرای امور خارجه و دارایی در مقر برگزاری کنفرانس حضور می‌یابند و این نشست از سوی وزرای امور خارجه افغانستان و فنلاند رهبری می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز