درخواست لبنان از شورای امنیت

۱۳۹۹/۰۹/۱۴ - ۱۳:۱۵:۱۱
کد خبر: ۱۰۹۸۱۱۴
درخواست لبنان از شورای امنیت
دولت پیشبرد امور لبنان از سازمان ملل متحد خواست تا به سرعت به پرونده نقض مکرر حریم هوایی این کشور توسط جنگنده های رژیم صهیونیستی ورود کند و به تجاوز مکرر آنها پایان دهد.

به گزارش برنا، پایگاه اطلاع رسانی مرصد مینا روز جمعه نوشت،  «زینة عکر»  وزیر دفاع لبنان روز گذشته در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته در اقدام‌های تحریک آمیز با تجاوز به حریم هوایی لبنان حاکمیت ملی این کشور را نقض کرده اند بر اهمیت مداخله سریع سازمان ملل متحد به این موضوع تاکید کرد و افزود که اقدام رژیم صهیونیستی،  نقض حاکمیت لبنان و نقض آشکار قطعنامه ۱۷۰۱ است و هرگونه نقض این قطعنامه ممکن است شرایط را پیچیده کند.  به نوشته مرصد مینا، جنگنده‌ها و هواپیماهای شناسایی رژیم صهیونیستی از ابتدای این هفته تقریباً هر روز در فضای هوایی لبنان به پرواز در آمدند.  

هواپیماهای جنگی رژم اسرائیل  علاوه بر نقض حاکمیت ملی لبنان از زمین و دریا که توسط ارتش لبنان ثبت شده است برای بمباران پایگاههای نظامی متعلق به حزب الله در سوریه از حریم هوایی لبنان نیز استفاده می‌کنند.  

قابل ذکر است که شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ۱۷۰۱ را در اوت ۲۰۰۶ تصویب کرد و خواستار توقف همه درگیری‌ها بین لبنان و رژیم اسرائیل پس از جنگی که بین طرفین به مدت ۳۳ روز ادامه یافت،  شده است.  

 جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دیشب (چهارشنبه) بار دیگر با پرواز در ارتفاعات بسیار پایین و در اقدامی تحریک آمیز،  به حریم هوایی لبنان تعرض کردند.  

فرماندهی ارتش لبنان در این خصوص بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت «آشکارا» و «در ارتفاعات بسیار پایین» در آسمان لبنان به پرواز درآمدند.  

منابع لبنانی می‌گویند که رژیم صهیونیستی این اقدام تحریک آمیز را با هدف ایجاد رعب و وحشت میان شهروندان لبنانی انجام می‌دهد.  

هواپیماهای جنگی و تجسسی رژیم صهیونیستی به شکل روزانه حریم هوایی لبنان را نقض کرده و به راحتی بر فراز تمامی مناطق و شهرهای لبنان به پرواز در می‌آید و بدون هیچ گونه مشکلی در زمان خاصی به خاک فلسطین اشغالی بر می‌گردند.  

لبنان نیز بارها شکایت خود را در این خصوص به شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر نقض قطعنامه ۱۷۰۱ توسط رژیم صهیونیستی ارائه کرده که تا کنون این شورا هیچ اقدام موثری را انجام نداده است.  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز