دیوان عالی ویسکانسین شکایت ترامپ برای لغو پیروزی بایدن را رد کرد

۱۳۹۹/۰۹/۲۳ - ۰۸:۰۲:۵۸
کد خبر: ۱۱۰۲۵۷۶
دیوان عالی ویسکانسین شکایت ترامپ برای لغو پیروزی بایدن را رد کرد
یک قاضی فدرال در میلواکی، بزرگترین شهر ایالت ویسکانسین شکایت کمپین ترامپ برای تغییر پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری در این ایالت را رد کرد.

به گزارش برنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در چندین ایالت سرنوشت‌ساز نتایج انتخابات سوم نوامبر را به چالش کشیده و اصرار دارد که این رای‌گیری از سوی دموکرات‌ها به نفع جو بایدن به "تقلب" آلوده شده است.

این قاضی فدرال در ویسکانسین در حکم خود بارها این شکایت انتخاباتی را "غیر عادی" توصیف کرد. قاضی برت لودویگ در حکم خود آورده است: از آنجایی که شاکی نتوانسته است به روشنی تخطی از بخشنامه‌های قانونگذاری ویسکانسین را نشان دهد، شکایت او باید رد شود.

ایالت ویسکانسین جو بایدن دموکرات را به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر تایید کرده است. او با هفت دهم درصد پیشتازی مقابل ترامپ در این ایالت به ۱۰ رای الکترال آن دست می‌یابد. علاوه بر این، بازشماری آرای دو بخش بزرگ این ایالت هم پیروزی بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا را تایید کرد.

ترامپ در سال ۲۰۱۶ در این ایالت با اختلاف ناچیز برنده شده بود.

روز چهارشنبه، دیوان عالی آمریکا شکایت تگزاس که از سوی کن پاکستون، دادستان کل این ایالت تنظیم شده بود و به دنبال لغو پیروزی انتخاباتی جو بایدن در چهار ایالت جورجیا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین بود، رد کرد. در این دادخواست تخلفات ایالت‌های فوق ذکر شده است، به ویژه تغییر فرایند انتخاباتی آنها قبل از انتخابات به علت همه‌گیری کرونا.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز