کتاب سردار سلیمانی منتشر شد

۱۳۹۹/۰۹/۲۵ - ۲۰:۳۵:۲۲
کد خبر: ۱۱۰۴۴۹۲
کتاب سردار سلیمانی منتشر شد
در آستانه نخستین سالگرد ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس و همرزمانش در بغداد در ۱۳ دی ماه ۹۸، کتاب سید شهدای محور مقاومت با عنوان «انه من سلیمان» (او از سلیمان است) برای اولین بار در عراق عرضه شد.

به گزارش برنا، از این کتاب با ترجمه عربی امروز (سه شنبه) برای نخستین بار است که در عراق، در نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد که از چهارشنبه گذشته (۱۹ آذرماه) آغاز شده و تا ۲۹ آذرماه (شنبه آینده) ادامه دارد، ارایه شده است.

در این کتاب با استناد به مجموعه سخنرانی‌های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در ایام حیاتش، کوشیده است که بخش‌هایی از ابعاد معرفتی و نگرش این فرمانده محور مقاومت را به تصویر بکشد.

کتاب مزبور را دو پژوهشگر به نام‌های «علی محمدی» و «مهدی عبدالساتر» تهیه کرده و عبدالساتر آن را به زبان عربی ترجمه کرده و در نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد به معرض علاقه‌مندان گذاشته شده است.

«کسانی که زمین با آنها سخن می‌گوید»، «حاجی سرباز»، «شهادت و شهید»، «فرهنگ حضور در صحنه»، «پایه‌های قدرت انقلاب»، «خاطراتی از جبهه‌ها»، «در میانه آتش»، «اینک پرچم بزرگ اسلام به آسمان سرکشیده است»، «سید شهدای محور مقاومت» و «وصیت شهید حاج قاسم سلیمانی» از جمله فصل‌های مهم این کتاب است.

در مقدمه این کتاب آمده است: چند ماه است که برای تهیه این کتاب تلاش می‌شود و بنا بود در سالروز ولادت سپهبد شهید، کتاب منتشر شود، اما خواست و اراده الهی بر آن شد که در نخستین سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و رفقایش که در برهه حساس در تاریخ جهان اسلام اتفاق افتاده، این کتاب با عنوان «انه من سلیمان» به منصه ظهور برسد. 

در این مقدمه همچنین آمده است که کتاب بخشی از بایگانی سخنرانی‌های شهید سلیمانی با همان شیوه میدانی و سهل شهید سپهبد است و این سخنرانی‌ها قبلا جایی منتشر نشده است.

به نوشته این مقدمه، کتاب در برگیرنده مسائل معرفتی و عرفانی سپهبد شهید از جمله شهادت و انقلاب به علاوه خاطراتی از تعدادی از همرزمان شهید است که پیش از او به شهادت رسیده‌اند.

در پشت جلد کتاب بخشی از وصیت‌نامه سپهبد شهید خطاب به همسرشان آمده که در آن گفته است: «همسرم! مکان قبرم را در مزار شهدای کرمان مشخص کرده‌ام و محمود جای آن را می‌داند، قبرم را ساده مثل دیگر همرزمان شهیدم درست کنید و روی آن بدون اضافه کردن هیچ عنوان یا رتبه نظامی، فقط بنویسید «سرباز قاسم سلیمانی». 

سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به همراه حاج «ابومهدی المهندس» معاون سازمان «الحشد الشعبی» عراق و تعدادی از همرزمانشان در سپیده دم جمعه ۱۳ دی ماه ۹۸ به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا، توسط پهپادهای آمریکایی در حومه فرودگاه بین‌المللی بغداد به طور ناجوانمردانه‌ای ترور شده و به شهادت رسیدند.

سپهبد شهید سلیمانی به دعوت رسمی دولت عراق به عنوان میهمان وارد این کشور شد، اما آمریکایی‌ها با نقض قوانین بین‌المللی و قانون عراق، این میهمان و میزبان ایشان را که جزو فرماندهان اصلی پیروزی بر گروه تروریستی «داعش» بودند، به شهادت رساندند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز