عملیات الحشد الشعبی در مرز عراق با عربستان

۱۳۹۹/۰۹/۳۰ - ۱۲:۲۹:۵۲
کد خبر: ۱۱۰۶۶۵۴
عملیات الحشد الشعبی در مرز عراق با عربستان
سازمان «الحشد الشعبی» عراق امروز (یکشنبه) از عملیات مشترکی در محور صحرای استان «نجف اشرف» تا مرز این کشور با عربستان برای تامین امنیت و پاکسازی تروریستها در منطقه خبر داد.

به گزارش برنا، تیپ دوم سازمان الحشد الشعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: عملیات پیش‌دستانه مشترک با فرماندهی پلیس استان نجف اشرف و پلیس فدرال عراق پس از دریافت داده‌های اطلاعاتی صورت گرفت.

پایگاه خبری «المعلومه» عراق به نقل از این بیانیه افزود: این عملیات شامل جستجو و بازرسی گستره‌ای به مساحت تقریبا ۱۲۰۰ کیلومتر مربع و عمق ۱۷۰ کیلومتر در صحرای استان نجف اشرف تا مرز عربستان بود.

براساس این بیانیه، در این عملیات پیش‌دستانه مناطق «الخناک، اللصف، مقبره الاربعیه، البریت و اطراف فرودگاه غلیصان و ناحیه شبجه» تا مرزهای عراق با عربستان برای تامین امنیت و پاکسازی آن از حضور احتمالی تروریستها جستجو و اهداف تعیین شده، محقق شد.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی «داعش» را اعلام کرد، اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» و مناطق مرزی فعال هستند و  نیروهای امنیتی عراق در تلاش برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود این عناصر تروریست هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز