رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور:

مبارزه با یک ویروس ناشناخته چیزی کمتر از میدان نبرد با دشمن ندارد

۱۳۹۹/۰۹/۳۰ - ۱۶:۰۰:۱۱
کد خبر: ۱۱۰۶۸۵۲
مبارزه با یک ویروس ناشناخته چیزی کمتر از میدان نبرد با دشمن ندارد
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور تاکید کرد: به راستی که مبارزه با یک ویروس ناشناخته چیزی کمتر از میدان نبرد با دشمن ندارد.

به گزارش برنا، به نقل از روابط عمومی پدافند غیرعامل، سردار غلامرضا جلالی روز یکشنبه در پیامی با تبریک روز پرستار و ولادت باسعادت حضرت زینب (س) تاکید کرد: به راستی که مبارزه با یک ویروس ناشناخته چیزی کمتر از میدان نبرد با دشمن ندارد و حقیقتا عنوان «افسران پدافند زیستی» برازنده پرستاران و کادر درمانی کشور است که با تاسی به الگوی فاطمی و زینبی نقش خود را در میدان این جهاد بزرگ ادا کردند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل افزود: در طول تاریخ همواره از پرستاران به عنوان نمادی از مهربانی، صبر، شفقت و دلسوزی یاد می‌شود که این فضائل اخلاقی آنها همواره خالق حماسه‌های بزرگ و ماندگاری در طول حیات بشری بوده است.

سردار جلالی تصریح کرد: در این میان اگرچه همواره پرستاران نقشی بی‌بدیل در ارتقای تاب‌آوری نظام بهداشت و درمان جوامع داشته‌اند اما نقش آنها در بزنگاه‌ها مانند زمان جنگ و حوادث هولناک طبیعی همواره بیش از پیش مشخص شده است. آنجایی که همه جان خود را برداشته و از مهلکه می‌گریزند این پرستاران هستند که در میدان می‌مانند و به خدمت‌رسانی به بیماران و مصدومان مشغول می‌شوند.

وی یادآور شد: دوران ۸ سال دفاع مقدس سند آشکار و گواه جانفشانی‌های پرستارانی است که عاشقانه و با تاسی به الگوی زینبی در دفاع از میهن عزیزمان و درمان مصدومین و مجروحین هرچه داشتند در طبق اخلاص نهادند. البته نباید از خدمات، مجاهدت‌ها و صبر انقلابی همسران جانبازان نیز غافل شویم. اگر برای رزمندگان حاضر در جبهه، جنگ ۸ سال بود، برای خانواده‌های جانبازان عرصه مجاهدت سال‌هاست که ادامه دارد.

سردار جلالی عنوان کرد: اما نمونه دیگر مجاهدت پرستاران و کادر درمان را در مدتی که درگیر ویروس عالم گیر کرونا بودیم به خوبی مشاهده کردیم. زمانی که همگان از این ویروس ناشناخته و کسانی که به آن گرفتار شده بود می‌گریختند و نزدیک‌ترین خویشاوندان به خاطر کرونا از یکدیگر فرسنگ‌ها فاصله می‌گرفتند این پرستاران بودند که به درمان بیمارانی پرداختند که از بیماری آنها هیچ نمی‌دانستند اما دلاورانه در میدان ماندند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: با احترام به تمام پرستاران که در اقصی نقاط جهان به این حرفه شریف مشغولند معتقدم پرستاران سرزمینم در جایگاهی والاتر قرار دارند. نخست آنکه آنها در شرایطی جنگیدند که کشور تحت فشار سخت‌ترین و بی‌رحمانه‌ترین تحریم‌ها بود. حتی دشمن قسم خورده به حوزه دارو تجهیزات پزشکی نیز رحم نکرد.

جلالی خاطرنشان کرد: اما در این عرصه شرایط اقتصادی، کم و زیادی حقوق، نبود برخی امکانات و ... هیچکدام باعث نشد که این ایثارگران عرصه سلامت و این افسران دفاع زیستی حتی یک قدم عقب بنشینند و یک لحظه صحنه جهاد در راه حفاظت از سلامت جامعه را ترک کنند. این روحیه جز با تربیت در مکتبی که حضرت زینب کبری (س)، اسوه صبر و بردباری در آن است مسیر نمی‌شد و چه اقدام هوشمندانه و بجایی بوده است همزمانیِ روز پرستار با ولادت حضرت زینب(س).

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز