عضو‌ فراکسیون امید در مجلس دهم:

اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری طرح مجلس نیست/ تغییرات نمایندگان در قانون انتخابات وحشتناک است

۱۳۹۹/۱۰/۰۳ - ۰۵:۴۷:۵۶
کد خبر: ۱۱۰۷۴۴۴
اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری طرح مجلس نیست/ تغییرات نمایندگان در قانون انتخابات وحشتناک است
عضو‌ فراکسیون امید در مجلس دهم گفت: تاریخی که اصلاح این طرح کلید خورده و به صحن رفته حدود سه ماه پس از آغاز مجلس بوده است؛ معتقدم این یک طرح ِ آماده شده است که به نمایندگان ارایه شده و در دستور کمیسیون قرار گرفته است زیرا زمان مکفی برای بررسی آن وجود نداشته و کمیته پیرامون آن شکل نگرفته است.

«قاسم میرزایی نکو»، عضو‌ فراکسیون امید در مجلس دهم، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری گفت: اصلاح ماده ۳۵انتخابات با سمت و سوی جناحی و فکری، دنبال می شود. مجلس نتوانسته در این فرصت کم مسایل را به خوبی تبیین کند. برخی از موارد و بندهای قانون انتخابات با مخالفت شورای نگهبان مواجهه می شود زیرا برخی مسایل را که نمایندگان به دنبال آن هستند، خلاف قانون اساسی است، قانون اساسی شرایط و چهارچوب ها را مشخص کرده و تغییرات نمایندگان در قانون انتخابات، وحشتناک است.

او ادامه داد: نوع قانون گذاری نمایندگان دارای اشکال و ایراد است و مشکلات و معضلاتی به همراه دارد. در یک بند نمایندگان آورده اند، افرادی که در خارج از کشور اقامت دارند نمی توانند، برای ریاست جمهوری ثبت نام کنند در این صورت سفیران ایران را منع کرده اند که به نظر می رسد، نمایندگان در کمیسیون شوراها یا سواد نداشته و یا وقت لازم را نداشته اند.

نماینده مردم دماوند و فیروز کوه در مجلس دهم گفت: امیدواریم شورای نگهبان در برابر این بی توجهی دقت لازم را داشته باشد و مسایل را با قانون اساسی، تطبیق دهد. تاریخی که اصلاح این طرح کلید خورده و به صحن رفته حدود سه ماه پس از آغاز مجلس بوده است؛ معتقدم این یک طرح ِ آماده شده است که به نمایندگان ارایه شده و در دستور کمیسیون قرار گرفته است زیرا زمان مکفی برای بررسی آن وجود نداشته و کمیته پیرامون آن شکل نگرفته است و در این باره، اطلاع رسانی صورت نگرفته است.

میرزایی نکو در پایان تاکید کرد: این طرح در مجموعه کمیته ها و کمیسیون حلاجی و کارشناسی نشده است؛ قانون باید سمت و سوی صحیح داشته باشد. 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز