قدردانی مکتوب رئیس‌جمهور از معلم فداکار گرمه‌ای

۱۳۹۹/۱۰/۰۲ - ۱۷:۳۴:۱۲
کد خبر: ۱۱۰۸۰۳۲
قدردانی مکتوب رئیس‌جمهور از معلم فداکار گرمه‌ای
رئیس‌جمهوری نوشت: روحیه فداکاری، وظیفه‌شناسی و اهتمام بانوی فرهنگی مرحومه مریم اربابی به امر آموزش حتی در سخت‌ترین شرایط، اقدامی تحسین‌برانگیز و الهام‌بخش بود که به‌یقین در حافظه جمعی مردم قدرشناس ایران برای همیشه باقی خواهد ماند.

به گزارش برنا، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری خطاب به خانواده اربابی پیامی به شرح ذیل صادر کرد: «روحیه فداکاری، وظیفه‌شناسی و اهتمام بانوی فرهنگی مرحومه مریم اربابی به امر آموزش حتی در سخت‌ترین شرایط، اقدامی تحسین‌برانگیز و الهام‌بخش بود که به‌یقین در حافظه جمعی مردم قدرشناس ایران برای همیشه باقی خواهد ماند.

این‌جانب با گرامیداشت یاد و خاطره این شهید تعلیم و تربیت، از شما خانواده بزرگوار و مردم فرهنگ‌دوست خراسان شمالی به‌ویژه اهالی شهرستان گرمه و تمامی معلمانی که در این شرایط سخت درراه ارتقای دانش و فرهنگ کشور اهتمام می‌ورزند تشکر و قدردانی می‌کنم و سلامت و توفیقات روزافزون شما و همه تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت را از خداوند متعال مسئلت دارم».

بدون تردید کار بزرگ این معلم، الگویی ماندگار از مدافعان تعلیم و تربیت و نمادی از جانفشانی‌های معلمان در میدان جنگ با کروناست و پیام رئیس‌جمهوری نیز علاوه بر اینکه تجلیل از ایثار و فداکاری یک معلم است، یک نکته دیگر در خود داشت و آن این که، دکتر روحانی در حالی که مکررا از کادر درمان قدردانی می‌کنند و شهدای آنها را گرامی می‌دارند، اما در کنار شهدای سلامت، کلیدوژاه شهید تعلیم و تربیت در زمانه کرونا را نیز به مجموعه ادبیات این دوران آورد. چندی پس از شهادت این معلم، خانواده او به مراسم معارفه نماینده جدید ولی‌فقیه در خراسان شمالی دعوت شدند و در حالی که پیام رئیس جمهوری در این مراسم قرائت شد، پدر این شهید مورد تجلیل قرار گرفت و لوح به همراه هدیه‌ای به پدر و همسر این معلم فداکار گرمه‌ای از طریق حجت‌الاسلام محمدیان، معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب تقدیم شد.

گفتنی است؛ مریم اربابی، آموزگار مدارس ابتدایی گرمه، که به علت ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان بستری شده بود، در تاریخ 22 ابان ماه درگذشت.

این معلم تا آخرین لحظات حیاتش٬ به یاد دانش آموزانش بود و شوق درس دادن داشت و از روی تخت بیمارستان به درس دادن می پرداخت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز