یک فعال سیاسی اصلاح طلب:

رجال الغیب نیستم/ انتخابات ۱۴۰۰ غیرقابل پیش بینی است

۱۳۹۹/۱۰/۰۵ - ۰۵:۵۷:۱۶
کد خبر: ۱۱۰۸۷۰۳
رجال الغیب نیستم/ انتخابات ۱۴۰۰ غیرقابل پیش بینی است
یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: در مورد نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، من نمی توانم پیشگویی داشته باشم چون رجال الغیب نیستم.

«علیرضا خامسیان»، فعال رسانه ای اصلاح طلب، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا با اشاره به برخی گمانه زنی ها در مورد حضور محمدرضا عارف در انتخابات 1400 گفت: در مورد نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، من نمی توانم پیشگویی داشته باشم چون رجال الغیب نیستم. فضای سیاسی امروز کشور به گونه ای است که غیر قابل پیش بینی است؛ یعنی مردم ما غیر قابل پیش بینی هستند. به نظر من پیش بینی در ارتباط با نتیجه انتخابات 1400 به نوع مشارکت مردم بستگی دارد. به هر میزان که مشارکت مردم افزایش پیدا کند، شانس پیروزی جریان تحول خواه یا اصلاح طلب، بیشتر خواهد بود.

او افزود: تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری امریکا، نظر سنجی ای که توسط یکی از نهادهای معتبر انجام شد بر اساس آن نظرسنجی، میزان مشارکت مردم در انتخابات خرداد ۱۴۰۰، حدود 43 یا 44 درصد تخمین زده شد. قاعدتا تحولات بین الملل در نوع کٌنش رفتاری مردم تاثیرگذار خواهد بود. اگر این نظر سنجی، بعد از انتخاب بایدن صورت می گرفت، شاید این میران مشارکت تغییر پیدا می کرد. البته من فکر می‌کنم، برخی از برخوردهایی که با فعالان سیاسی و رسانه ای می شود، می تواند، مشارکت مردم را تحت تاثیر قرار دهد.

خامسیان اضافه کرد: پیش فرض جریان اصلاح طلب به حضور موثر در عرصه انتخابات بستگی دارد. اما حضور موثر علی القاعده به نوع رفتار برخی نهادها از جمله شورای نگهبان بستگی دارد؛ اگر شورای نگهبان با همان سازوکاری که با کاندیداهای انتخابات مجلس یازدهم برخورد کرد، با انتخابات 1400 برخورد  کند، نمی توان انتظار حضور تاثیرگذار جریان اصلاح طلب در انتخابات را داشت. اما اگر مردم با صندوق های رای آشتی کنند و رفتار شورای نگهبان امیدوار کننده باشد، قطعا جریان اصلاح طلب در انتخابات حضوری موثر خواهد داشت.

این فعال رسانه ای تاکید کرد: حضور موثر اصلاح طلبان قطعا با چهره ای ملی، باتجربه و کار بلد که به کارگیری جوانان و زنان در مدیریت میانی دولت معتقد باشد، صورت می گیرد و در این صورت می تواند، موفقیت آمیز باشد.

او تصریح کرد: سابقه عارف نشان داده است که  به  مدیریت جوانان و زنان اعتقاد دارد و در طول دوران مدیریتی خود به جوانان، بها داده است. اگر عارف قصد حضور در انتخابات را داشته باشد مطمئنا در صورت پیروزی کابینه، دولتی پویا، جوان و فعال و باتجربه خواهد داشت و حضور زنان و جوانان در مدیریت های میانی دولت، دیده خواهد شد. عارف در هر جایی که بوده برای خود صاحب سبک بوده است، من این شناخت را در طول دوران همکاری با او، کسب کرده ام. 

خامسیان تاکید کرد: البته من از جانب او نیابتی ندارم که در مورد حضور یا عدم حضور عارف در انتخابات ریاست جمهوری، صحبت کنم.

این فعال اصلاح طلب ادامه داد: جریان اصلاح طلب برای حضور موثر در انتخابات راهی ندارد جز اینکه روی چهره ملی، با تجربه و امتحان پس داده، کار کند. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز