رییس فراکسیون مستقلین ولایی:

شورای نگهبان طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را رد می کند/ فراکسیون مستقلین برای انتخابات ۱۴۰۰ کاندیدا معرفی می‌کند/ اگر گرین‌کارت برای نمایندگان مجلس اشکال ندارد برای رییس جمهور هم نباید مشکلی داشته باشد

۱۳۹۹/۱۰/۰۸ - ۰۵:۴۹:۰۲
کد خبر: ۱۱۱۰۶۸۱
شورای نگهبان طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را رد می کند/ فراکسیون مستقلین برای انتخابات ۱۴۰۰ کاندیدا معرفی می‌کند/ اگر گرین‌کارت برای نمایندگان مجلس اشکال ندارد برای رییس جمهور هم نباید مشکلی داشته باشد
رییس فراکسیون مستقلین ولایی در رابطه با ورود این فراکسیون‌ به انتخابات ریاست جمهوری گفت: حتما در بحث انتخابات ریاست جمهوری ورود و کاندیدا اصلح معرفی می کنیم زیرا که یک فراکسیون سیاسی هستیم.

«محمد باقر بنابی»، نماینده مردم بناب و رییس فراکسیون مستقلین ولایی،‌ در مجلس یازدهم در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید نظر شورای نگهبان در رابطه با اصلاحات انجام شده در قانون انتخابات ریاست جمهوری گرفته شود. در مجلس نهم این بحث مطرح شد و در رفت و برگشت بین مجلس و شورای نگهبان به نتیجه نرسید، اکنون اگر روش و سیاق شورای نگهبان همانند قبل باشد این قانون با سختی و مشکلات همراه می شود و قطعا رد خواهد شد خصوصا در قسمت هایی که تعاریفی از رجل سیاسی و مذهبی صورت گرفته است. 

او ادامه داد: اینکه سن چهل سال در این قانون مطرح شده نباید خیلی به آن پرداخت زیرا موضوعات مهم تری در طرح اصلاح قانون انتخابات مطرح شده است مانند حضور چهره های نظامی و... که قطعا شورای نگهبان در رابطه با برخی‌ بندها با علامت سوال مواجهه می شود زیرا تفسیر قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان است و در برخی مواد قانون، ایراداتی وجود دارد و خیلی سخت به نظر می رسد که این قانون از فیلتر شورای نگهبان عبور کند.

باقری بنابی گفت: اگر می‌خواهیم قانون انتخابات اصلاح شود باید اصول قانون اساسی را مدنظر قرار داد، کار نیروهای نظامی از ریاست جمهوری و مجلس مهم تر است و طبق فرموده امام نباید در مسایل سیاسی دخالت کنند. ورود چهره های نظامی و‌ امنیتی در انتخابات برخلاف منویات امام و رهبری است.

نماینده مردم بناب در رابطه با مطرح شدن بحث گرین کارت در طرح اصلاح قانون انتخابات بیان کرد: گرین کارت برای شخصی که می خواهد رییس جمهور شود شایسته نیست، این در کشورهای دیگر هم وجود دارد و چنین افرادی با محدودیت مواجه اند. اگر گرین‌ کارت برای نمایندگان مجلس اشکال ندارد برای رییس جمهور هم نباید مشکلی داشته باشد. گرین کارت داشتن برای یک نماینده مجلس و یک رییس جمهور هم مشکلاتی ایجاد می کند. 

او در پاسخ به این سوال که نظر فراکسیون مستقلین ولایی در رابطه با این طرح چیست، گفت: فراکسیون جلسه ای برگزار کرد منتها به نتیجه ای ختم نشد. فراکسیون موضع خاصی در این زمینه ندارد. اگر می خواهیم انتخابات سروسامان پیدا کند باید انتخابات حزبی شود و این قانون به اصلاح قانون اساسی نیاز دارد.

رییس فراکسیون مستقلین ولایی‌ در رابطه با این که برخی عنوان می کنند، برخی بندهای این قانون برای چهره های خاص نوشته شده است، گفت: زمانی که قانونی تصویب می‌شود شائبه هایی به همراه دارد که این قانون برای افراد خاص است. من سو نیتی در طراحان این طرح ‌نمی بینم اما نباید در آستانه انتخابات چنین اقدامی صورت می گرفت. 

رییس فراکسیون مستقلین ولایی در رابطه با ورود این فراکسیون‌ به انتخابات ریاست جمهوری گفت: حتما در بحث انتخابات ریاست جمهوری ورود و کاندیدا اصلح معرفی می کنیم زیرا که یک فراکسیون سیاسی هستیم چندین جلسه برگزار شده و هنوز به جمع بندی نرسیده ایم.۴

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز