یک فعال سیاسی اصولگرا:

باید به دیپلماسی اقتصادی اهمیت بدهیم‌/ برخی با وعده‌های عوام گرایانه و شعارهای پوپولیستی سعی می‌کنند رئیس جمهور شوند

۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۱۰:۳۶:۱۰
کد خبر: ۱۱۱۰۸۶۴
باید به دیپلماسی اقتصادی اهمیت بدهیم‌/ برخی با وعده‌های عوام گرایانه و شعارهای پوپولیستی سعی می‌کنند رئیس جمهور شوند
یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: ما باید به دیپلماسی اقتصادی اهمیت بدهیم‌ زیرا اقتصاد داخلی کشور ما مانند سایر کشورها از بازارهای جهانی و اقتصاد بین الملل تاثیر پذیری دارد.

ابوالقاسم رئوفیان، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا با اشاره به حضور چهره های نظامی در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: اگر کاندیدا ریاست جمهوری بایسته های عالی رتبه ترین مقام اجرایی کشور یعنی رئیس جمهور را داشته باشد و برای همیشه از کسوت نظامی گری بیرون آمده باشد یعنی از سپاه و ارتش و سایر نیروهای مسلح استعفا داده باشد، این فرد می تواند وارد انتخابات شود و منعی هم در این خصوص وجود ندارد. اما صرف استعفا از سمت، نمی تواند و اگر مجلس هم تصویب کرده باشد قطعا شورای نگهبان برخلاف قانون اساسی تشخص خواهد داد و آن را تایید نخواهد کرد.

او با اشاره به این موضوع که ما در حال حاضر دنبال چهره ای هستیم که بیاید و بار مشکلات را از دوش این مردم بردارد، تاکید کرد: کمر قشر آسیب پذیر زیر بار مشکلات و فشارهای اقتصادی- معیشتی شکسته و فریادشان هم به آسمان هفتم رسیده؛ خوب چه کسی می تواند در چنین شرایطی ادعای نجات این قشر محروم و مستضعف را داشته باشد؛ مرد این میدان کیست؟! مرد این میدان اگر یک چهره نظامی است که به طور کلی از نیروهای مسلح برای همیشه منفک شده و سایر شرایط قانونی و شایستگی های لازم را هم دارد، خوب وارد شود ما هم استقبال می کنیم و هر آنچه هم از دستمان برآید کمک‌ می کنیم‌ تا بتواند، کشور را اداره کند. ولی وقتی آدم می بیند با این مسئولیت بسیار خطیر اینطور ساده انگارانه برخورد می شود واقعا انسان تعجب می‌کند که چطور در این شرایط حاد، ده ها نفر داوطلب می شوند و بعد هم که چند نفری از شورای نگهبان تاییدیه گرفتند برخی از آنها به جای دادن برنامه ها و اثبات خود به نفی رقیب و تخریب رقبا رو می آورند و در یک رقابت ناسالم برای رای آوردن راست و دروغ سرهم می کنند و پته همدیگر را روی آب می ریزند و با وعده های عوام گرایانه و شعار های پوپولیستی به هر ریسمانی پوسیده ای چنگ می اندازند تا رئیس جمهور بشوند که چی؟! رئیس جمهور باید بیش از هر چیزی در عمل دغدغه های مردم را داشته باشد، به مردم بیندیشد.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: کسی که می خواهد رئیس جمهور بشود باید لایحه بودجه ۱۴۰۰ را با کسری ببیند و بتواند، شرایطی پیش آورد که تحریم ها برداشته شود و منابعی تامین کند که چاه هایی که بدلیل تحریم تولیدشان کم شده احیا شوند تا امکان فروش ۲/۳ میلیون بشکه نفت در روز فراهم‌ آید و اینها همه منوط به اجرای برجام است چون بودجه بودجه برجامی است که البته باید دید، مجلس چه فکر عملیاتی می کند.

نایب رئیس اول جبهه پیشرفت رفاه وعدالت افزود: باید دنبال لایق ترین، شایسته ترین، توانمندترین و عملگراترین فرد برای قوه مجریه بود که بتواند به درستی به وظایف رئیس جمهوری عمل کند، اهل تدبیر باشد، به حاشیه ها توجه نکند، دغدغه های مردم را بیشتر از هر چیزی مورد توجه قرار دهد و هماهنگ باشد، مخصوصا در حوزه اقتصادی بتواند یک معاون اول قوی و کارآمد به کابینه دعوت کند، با مردم ارتباط قوی ایجاد کند، در راستای رهنمودهای رهبری حرکت کند و دلسوز جامعه باشد حالا یک‌ چهره نظامی مقبول مستعفی از کسوت نظامی گری هم‌ باشد، خوب باشد چه اشکالی دارد؛ ما چه کار داریم به اینکه دیگران بدشان بیاید یا نیاید.

رئوفیان، خاطرنشان کرد: به نظر من نامزد ریاست جمهوری این دوره اگر برنامه و مجریان برنامه و وزرای اقتصادی و وزیر امور خارجه خود را که باید دارای برنامه دیپلماسی اقتصادی باشد به مردم‌ معرفی کند، شانس بیشتری برای انتخاب شدن دارد. بدیهی است وزیر خاجه ای که با دیپلماسی اقتصادی فعال بتواند تعاملات اقتصادی ما را با کشورها برقرار کند، زمینه را برای تقویت روابط سیاسی با آن کشورها فراهم تر کرده است. من درنشستی که با ظریف وزیر امور خارجه داشتم ‌این پیشنهاد را مطرح کردم که در عمل هم تا حدودی مورد استقبال قرار گرفت.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین اضافه کرد: ما باید به دیپلماسی اقتصادی اهمیت بدهیم‌ زیرا اقتصاد داخلی کشور ما مانند سایر کشورها از بازارهای جهانی و اقتصاد بین الملل تاثیر پذیری دارد. به عنوان نمونه وقتی چین وام خانه دومی ها را برای ساخت مسکن به مردم خود می دهد یک دفعه ۲۰٪ قیمت فولاد در بازارهای جهانی افزایش پیدا می کند. مصرف سیمان چین در یک سال با مصرف سیمان آمریکا در بیش از ۳۰ سال برابری می کند و به تبع آن در کشور ما قیمت سیمان به پاکت حدود ۳۰ هزار تومان نزدیک می شود و به یک باره مسکن در اوایل سال ۱۳۹۹ رشد قیمتی پیدا می کند که البته دولت روحانی هم ‌به ناچار همه تیر و ترکش ها را به جان می خرد صد البته این به معنای نادیده گرفتن ضعف ها و بعضا برخی سوء مدیریت ها نیست.

او در پایان اظهار کرد: اگر فرد نظامی برای انتخابات 1400 روی کار بیاید باید به دور از آن روحیه ای که در حوزه نظامی گری اعمال می کرد، در عرصه اجرایی کشور آن را کنار بگذارد و از توانمندی هایی که دارد برای اداره امور کشور استفاده کند. در قانون انتخابات اگر نامزدهای ریا ست جمهوری موظف به حضور ترکیبی در برابر رای مردم می شدند و با معرفی وزرای اقتصادی، وزیرامور خارجه، و شخص معاون اولشان خود را در معرض رای مردم‌ قرار می دادند قطعا انتخاب بهتری رقم می خورد. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز