سرکنسول ایران در کراچی:

آمریکا سردار سلیمانی را مانع نفوذ رژیم صهیونیستی در منطقه می‌دانست

۱۳۹۹/۱۰/۱۲ - ۰۹:۳۰:۰۷
کد خبر: ۱۱۱۳۱۲۵
آمریکا سردار سلیمانی را مانع نفوذ رژیم صهیونیستی در منطقه می‌دانست
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در «کراچی» پاکستان گفت: وقایع بعد از شهادت سردار سلیمانی نشان داد که آمریکا این شهید را مانع اصلی نفوذ رژیم صهیونیستی در منطقه می‌دانست به همین دلیل با هدف تضعف محور مقاومت و زمینه‌سازی برای نفوذ این رژیم در منطقه دست به ترور ایشان زد.

به گزارش برنا «احمد محمدی» روز جمعه در آستانه نخستین سالگرد شهادت مظلومانه سردار دلها حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و شهید ابو مهدی مهندس جانشین فرمانده الحشد الشعبی عراق در مقاله‌ای با عنوان «شهید سلیمانی، نماد مقاومت در جهان اسلام» که در مطبوعات اردو و انگلیسی زبان پاکستان منتشر شد، گفت: سوم ژانویه یادآور ترور ناجوانمردانه شهید سلیمانی توسط دولت آمریکاست. در این ترور که به دستور دونالد ترامپ انجام شد، فرمانده و نماد اصلی مبارزه با تروریسم در منطقه به شهادت رسید تا به همگان ثابت شود که چه کسی دنبال آرامش در این منطقه و چه کسی دنبال ناآرامی در آن است.

او افزود: سردار سلیمانی که از ابتدای فعالیت خود در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به دنبال شهادت بود، به آرزوی دیرینه خود دست یافت، اما شهادت وی حاوی دو پیام مهم به امت اسلامی بود. اول این که، آمریکایی‌ها نشان داده‌اند برای رسیدن به منافع نامشروع خود از هیچ عمل نامشروعی دریغ نمی‌کنند. دوم این که، راه نجات امت اسلامی از گرفتاری‌های امروزین آن، تنها از مسیر مقاومت در برابر استکبار و وحدت بین کشورهای مسلمان می‌گذرد.

سرکنسول کشورمان در کراچی تاکید کرد: اگر مقاومت سردار سلیمانی در برابر داعش و سایر گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق که بخش عمده‌ای از جمعیت آن‌ها را برادران اهل سنت تشکیل می‌دهند، نبود، امروز شاید آن شهید بزرگوار زنده بود ولی کشورهای منطقه باید در خاک خود با این گروه‌های تروریستی دست‌پرودۀ آمریکا و اسرائیل می‌جنگیدند.

او ادامه داد: وقایع بعد از ترور شهید سلیمانی نشان داد که آمریکا، این شهید گرانقدر را مانع اصلی نفوذ اسرائیل در منطقه می‌دانست. بنابراین، تصمیم گرفت با به شهادت رساندن ایشان، هم محور مقاومت در جهان اسلام را تضعیف کند و هم زمینه را برای نفوذ رژیم صهیونیستی در منطقه فراهم آورد. آشکارسازی روابط پنهان و گسترده برخی از کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی، پس از شهادت سردار سلیمانی را می‌توان در همین راستا تحلیل کرد.

محمدی افزود: اما اعتراض گسترده ملت‌های مسلمان، از عراق و ایران گرفته تا پاکستان، علیه این اقدام نامشروع آمریکا، نشان داد که آمریکایی‌ها به رغم شوی تبلیغاتی‌شان برای نشان دادن علاقه کشورهای اسلامی به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، این بار نیز در این مسیر شکست می‌خورند. بر همین اساس است که می‌توان گفت خون شهید سلیمانی، آغازی بر پایان حضور نامشروع آمریکا در منطقه است.

او خطاب به ملت پاکستان به بخشی از وصیت‌نامه سردار شهید سلیمانی مبنی بر اینکه اجازه ندهید فشار دشمنان اسلام، شما را دچار تفرقه کند، اشاره کرد و ادامه داد: حضور گسترده مردم کشورهای مختلف در مراسم‌ها و راهپیمایی‌های اعتراضی به ترور شهید سلیمانی که قطعا در اولین سالگرد شهادت ایشان نیز ادامه خواهد یافت، نشان داد که آن شهید عزیز به الگویی برای جوانان مسلمان که قلب‌شان برای عظمت جهان اسلام می‌تپد، تبدیل شده است. این اتفاق را می‌توان مصداق آیۀ شریفۀ و مَکرو و مکرالله و الله خیرالماکرین دانست که طبق آن، حیلۀ استکبار جهانی برای از بین بردن شهید سلیمانی، به لطف خداوند متعال، به خود آن‌ها برگشت، و شناخت و علاقۀ جوانان مسلمان به آن شهید بزرگوار را دوچندان کرد.

سرکنسول ایران در کراچی گفت : علاقه قلبی جوانان مسلمان به شهید سلیمانی، در واقع علاقه ایشان به پیام انقلاب اسلامی ایران برای مقاومت در برابر استکبار جهانی است که می‌توان آن را در مقاومت مثال‌زدنی ملت بزرگ ایران در برابر فشارهای ظالمانه، غیرقانونی و غیرانسانی دولت ترامپ مشاهده کرد.

او افزود: جمهوری اسلامی ایران با حمله موشکی به پایگاه آمریکا در عین‌الاسد، نشان داد که نه تنها در برابر فشارها مقاوم است، بلکه به درجه‌ای از قدرت رسیده که هرگونه تجاوز و حرکت تروریستی را در زمان خود و به شیوه‌ای مناسب پاسخ می‌دهد. رفتار سنجیده جمهوری اسلامی ایران نشان داده که عجله‌ای برای گرفتن انتقام‌ ترورهایی مانند ترور شهید سلیمانی و شهید فخری‌زاده ندارد، ولی قطعا انتقام‌ سختی از طراحان، حامیان و مجریان این قبیل ترورهای هدفمند می‌گیرد.

سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابو مهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور "دونالد ترامپ" رییس‌جمهوری آمریکا و با شلیک موشک‌های پهپادهای ارتش این کشور به شهادت رسیدند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز