مقام روس بر لزوم تمرکز برای حل مسائل پیرامون برجام تاکید کرد

۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۱۶:۲۵:۳۹
کد خبر: ۱۱۱۹۴۹۴
مقام روس بر لزوم تمرکز برای حل مسائل پیرامون برجام تاکید کرد
نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین بر لزوم تمرکز مشارکت کنندگان در برجام برای حل مسائل آن تاکید کرد.

به گزارش برنا میخاییل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین روز سه شنبه در توئیت جدیدی نوشت: مدت طولانی تروییکای اتحادیه اروپا (انگلیس، فرانسه و آلمان) از یک طرف و ایران از سوی دیگر بر اجرای ساز وکار حل اختلافات در چارچوب برجام تاکید می کردند.  

وی با بیان اینکه این رویکرد غیرسازنده ای بود، خاطرنشان کرد: ما همه در یک قایق قرار داریم.  

نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین تصریح کرد: ما باید تلاش های خود را برای اینکه مسائل موجود (در برجام) حل شود، متمرکز کنیم.  

وی افزود: این شامل همه مشارکت کنندگان در برجام می شود.

ایران، روسیه، چین، آلمان، فرانسه و انگلیس شرکت کنندگان در برجام را تشکیل می دهند.

مکانیسم حل اختلاف یکی از مهم‌ترین بخش‌های توافق برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است که بر اساس آن هر کشوری می‌تواند شکایت خود را از طریق آن حل کند. ارجاع شکایت به کمیسیون مشترک برجام (متشکل از کارشناسان کشورهای عضو)، ارجاع به کمیسیون وزرای امور خارجه، ارجاع به گروه داوری و در نهایت ارائه شکایت به شورای امنیت سازمان ملل متحد پروسه ای است که باید در این قطعنامه طی شود تا کار به مرحله فعال سازی ماشه برسد.

پس از ارائه گزارش و شکایت در شورای امنیت اعضای این شورا باید برای تمدید تعلیق تحریم‌های ایران قطعنامه ای صادر کنند، در صورت عدم تصویب چنین قطعنامه ای تحریم‌ها علیه ایران پس از سی روز باز خواهد گشت.

ایالات متحده آمریکا به استناد این حربه که عضو شورای امنیت سازمان ملل است و  قطعنامه ٢٢٣١ سندی مستقل از برجام است و متعلق به این شوراست، در ماه اکتبر سال گذشته تلاش کرد تا با استفاده از مکانیسم ماشه، تحریم های گذشته را علیه ایران بازگرداند که این تلاش در شورای امنیت ناکام ماند و این وضعیت منجر به انزوای تاریخی دولت ترامپ در سطح بین المللی شد.   

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز