مجلس‌ یمن خواستار مقابله بین‌المللی با تصمیم آمریکا علیه انصارالله شد

۱۳۹۹/۱۰/۲۹ - ۱۰:۰۶:۳۱
کد خبر: ۱۱۲۲۰۹۷
مجلس‌ یمن خواستار مقابله بین‌المللی با تصمیم آمریکا علیه انصارالله شد
رئیس مجلس یمن در نامه‌هایی به روسای مجالس کشورها و اتحادیه های بین‌المللی مجالس خواستار فشار دیپلماتیک برای لغو تصمیم اخیر دولت آمریکا شد که بر اساس آن که « انصار الله » را در فهرست گروه های تروریستی قرار داده خواهد شد.

به گزارش گروه روی خط رسانه برنا، به نقل از ایرنا، آژانس مطبوعات یمن روز دوشنبه نوشت:  رئیس مجلس یمن نامه‌هایی را به روسای اتحادیه‌های مجالس، سازمان‌ها و مجالس سنای برخی کشورها  ارسال کرد و در آن تصمیم وزارت امور خارجه آمریکا برای قرار دادن انصارالله در لیست گروه‌های تروریستی را محکوم کرد. 

 «محمد حسین العیدروس»  در نامه‌هایی خطاب به «عبدالحکیم بن شماش» رئیس انجمن مجالس شیوخ (سنا) و مجالس شورا در آفریقا و جهان عرب،  «  آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل و «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه وی در امور یمن،   «گابریلا جیفار بارون»  رئیس اتحادیه بین المللی مجالس و «دیوید ماریا ساسولی» رئیس مجالس اتحادیه اروپا و «روجیه دوندانگ» رئیس مجالس آفریقا، دولت کنونی آمریکا را  به دلیل حمایت علنی و مستمر ۶ ساله از نیروهای ائتلاف متجاوز به یمن، حامی رسمی تروریسم بین المللی دانست. 

او همچنین در نامه هایی که به روسای مجالس سنا و شورای مالزی، پاکستان، اندونزی، ایران، روسیه، چین، ژاپن، هند، آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، هلند، بلژیک، اتریش، استرالیا، آرژانتین و برزیل ارسال کرد، افزود که حمایت آمریکا از ائتلاف متجاوز باعث نقض جدی [ قوانین بین المللی و حقوق بشر ] شده و حمایت از جنایات متجاوزان علیه مردم یمن و تلاش برای تجزیه این کشور، اشغال و غارت ثروت و وابستگی آن است. 

رئیس مجلس یمن اضافه کرد: تصمیم دولت آمریکا مبنی بر قراردادن انصارالله در فهرست گروه‌های تروریستی پیامدهای منفی در خصوص  حل و فصل سیاسی در این کشور، پیشرفت مذاکرات صلح تحت حمایت سازمان ملل، ادامه جنگ بیهوده به رهبری عربستان و امارات علیه یمن خواهد داشت و این تصمیم بر امنیت و ثبات منطقه سایه خواهد انداخت. 

او اظهار داشت: مجلس یمن به انصارالله به عنوان یک مولفه ملی متشکل از مولفه‌های سیاسی و به عنوان نماینده بخش بزرگی از مردم یمن در برابر متجاوزان نگاه می‌کند و آن را به عنوان یکی از ستون‌های استوار و بی‌قرار در برابر تجاوزات و جنگ تروریستی علیه سرزمین یمن و مردم آن می‌داند. 

العیدروس در این نامه‌ها با اشاره به اینکه تصمیم آمریکا باعث همبستگی بیشتر مردم و شورای عالی سیاسی یمن در دفاع از استقلال و حاکمیت این کشور خواهد شد، تاکید کرد که مجلس یمن هرگونه تصمیم و دخالت خارجی در امور این کشور را نمی‌پذیرد و در دفاع از حاکمیت و استقلال کشور در کنار انصارالله ایستاده است.  

او قدردانی مجلس یمن از سازمان ملل و اتحادیه اروپا در رد این تصمیم دولت آمریکا که ممکن است هرگونه تلاش سازنده برای مذاکرات صلح در یمن را تضعیف کند و منجر به افزایش درد و رنج مردم این کشور در نتیجه حملات مداوم کشورهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی و امارات خواهد شد را اعلام کرد. 

رئیس مجلس یمن از روسای اتحادیه های مجالس و مجالس سنا خواست تا با روندهایی که باعث ایجاد هرج و مرج، نفرت پراکنی و خشونت در منطقه می‌شود، مخالفت کنند. 

وی همچنین خواستار اعمال فشار بر دولت آمریکا از طریق مجاری دیپلماتیک برای لغو این تصمیم که عواقب جدی در اوضاع فاجعه بار انسانی، بهداشتی و اقتصادی مردم یمن در نتیجه تهاجم مداوم نیروهای ائتلاف مورد حمایت آمریکا به همراه دارد، شد. 

وزارت امور خارجه آمریکا ۲۲ دی اعلام کرد که قصد دارد نام جنبش انصار الله یمن را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد. «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز گفت که وزارتخانه تحت امرش تصمیم خود برای قرار دادن نام انصار الله در فهرست «سازمان تروریستی خارجی» را به کنگره ابلاغ کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز