آخرین اظهارات ترامپ قبل از ترک کاخ سفید

۱۳۹۹/۱۰/۳۰ - ۲۳:۴۵:۱۶
کد خبر: ۱۱۲۳۲۲۸
آخرین اظهارات ترامپ قبل از ترک کاخ سفید
رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خداحافظی خود گفت که تنها رئیس جمهور چند دهه قبل آمریکا به شمار می‌آید که جنگ جدیدی را آغاز نکرده است.

به گزارش برنا؛ رئیس جمهور آمریکا در آخرین روز حضور خود در کاخ سفید در سخنرانی خداحافظی گفت که مفتخر است که تنها رئیس جمهور چند دهه قبل آمریکاست که جنگ جدیدی را آغاز نکرده است.

وی در بخش دیگری از این سخنرانی گفت: «سلسله رویدادهای صلح تاریخی در خاورمیانه روی داد و توافق‌های صلح افق جدیدی را در این منطقه بوجود آورد.»

ترامپ در بخش دیگری از این سخنرانی بدون اشاره به سخنرانی تحریک آمیز خود در حوادث روز ششم ژانویه (17 دی) در حمله طرفدارانش به کنگره گفت: «حمله به کنگره اقدامی وحشتناک برای تمامی آمریکایی‌ها به شمار می‌آید.»

وی اضافه کرد: «همزمان با آمادگی برای انتقال قدرت، می‌گویم حرکتی را که شروع کردیم تنها یک آغاز است.»

ترامپ در بخشی از سخنرانی خود ترور سردار شهید «قاسم سلیمانی» را یکی از دستاوردهای دولتش توصیف کرد و مدعی مقابله با نظامی ایران شد.

کمتر از 24 ساعت به پایان دوران «دونالد ترامپ» به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا باقی مانده است.

وی قصد ندارد در مراسم تحلیف بایدن شرکت کند و صبح روز چهارشنبه برای آخرین بار با هواپیمای مخصوص رئیس جمهور به پایگاه شکاری «اندروز» واقع در مریلند رفته و در آنجا مراسم خداحافظی وی برگزار شود.

برای مراسم خداحافظی ترامپ، از مقام‌های دولت او دعوت شده و از آنها خواسته شده ساعت ۷:۱۵ صبح روز چهارشنبه به وقت محلی در پایگاه شکاری اندروز حاضر باشند.

طبق برنامه مقرر برای مراسم تحلیف بایدن، قرار است ظهر روز چهارشنبه به وقت محلی واشنگتن دی سی او به عنوان رئیس‌جمهور جدید سوگند یاد کند.

مراسم تحلیف بایدن و هریس به عنوان رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور جدید آمریکا، تحت تدابیر شدید امنیتی در پایتخت این کشور انجام می‌گیرد.

به دنبال حمله طرفداران دونالد ترامپ به جلسه کنگره آمریکا که در نتیجه درگیری‌ها بین آنها و نیروهای امنیتی حداقل پنج نفر کشته شدند، مقام‌های آمریکایی نیروهای گارد ملی و امنیتی را به پایتخت گسیل و این شهر را به پادگان نظامی تبدیل کرده‌اند.

نظر شما
پرونده ویژه