هشدار نسبت به تلاش آمریکا برای آموزش و اعزام عناصر داعش به عراق

۱۳۹۹/۱۱/۰۱ - ۰۹:۲۱:۳۰
کد خبر: ۱۱۲۳۳۱۹
هشدار نسبت به تلاش آمریکا برای آموزش و اعزام عناصر داعش به عراق
کارشناس امنیتی برجسته عراق درباره تلاش آمریکا برای آموزش دوباره عناصر تروریستی داعش و اعزام آنها به عراق به منظور ایجاد ناامنی هشدار داد.

به گزارش برنا «عبدالمنعم الساعدی» کارشناس امنیتی برجسته عراقی امروز چهارشنبه هشدار داد که آمریکا در تلاش برای آموزش دوباره عناصر و سرکردگان گروه تروریستی داعش در پایگاه خود در منطقه «التنف» در نزدیک مرز سوریه با عراق برای انتقال آنها به پایگاه خود در منطقه «عین الاسد» در استان الانبار عراق است.
او تصریح کرد: نیروهای آمریکایی در گستره بین اقلیم کردستان عراق و سوریه از منطقه شرق فرات گرفته تا پایگاه التنف در نزدیک مرز سوریه با عراق و پایگاه عین الاسد در استان الانبار در تردد هستند.
این کارشناس امنیتی عراقی در گفت وگو با پایگاه خبری «المعلومه» این کشور افزود: اطلاعات و برخی منابع سوری فاش کرده اند که نیروهای آمریکایی تعدادی از سرکردگان داعش را از شرق فرات به پایگاه التنف منتقل کرده اند که این نشانه خطرناک آموزش دوباره این عناصر جنایتکار و اعزام آنها به عراق از طریق پایگاه عین الاسد است.
او گفت: اقدام آمریکا در بمباران گاه و بی گاه مناطق مرزی عراق و سوریه چیزی جز تلاش برای ایجاد رخنه در کمربند امنیتی به منظور تضمین نفوذ عناصر تروریست به خاک عراق نیست.
عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی «داعش» را اعلام کرد اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.
نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود این عناصر تروریستی تلاش می‌کنند.
عده ای از تحلیلگران عراقی معتقدند که آمریکا خواهان خروج نیروهایش از عراق نیست و از اهرم بقایای گروه تروریستی داعش که دست پرورده خودش هست، برای توجیه ادامه حضورش در عراق بهره برداری می کند.
پارلمان عراق یک سال پیش در مصوبه ای بر لزوم خروج همه نیروهای بیگانه و در صدر آنها نیروهای آمریکایی تاکید کرده است اما کارشناسان عراقی می گویند که آمریکا برای بقای بیشتر خود در عراق تلاش می کند که با حمایت از داعش و به چالش کشیدن اوضاع امنیتی عراق اینگونه القا کند که عراق به تنهایی قادر به تامین امنیت خود نیست و لذا نیاز به ادامه حضور نیروهای آمریکایی وجود دارد.
این درحالی است که فرماندهان و مسئولان مختلف عراقی با تاکید بر توانمندی نیروهای عراقی برای تامین امنیت این کشور اعلام کرده اند که عراق تنها در صورت خروج نیروهای آمریکایی و پایان دخالت های واشنگتن در امور داخلی عراق به ثبات خواهد رسید.​

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز