تحلیلگر ارشد مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری:

مسلم است آمریکا طی ماه‌های آینده به برجام بازمی‌گردد/ بازگشت آمریکا به برجام باید تامین کننده منافع ایران باشد

۱۳۹۹/۱۱/۰۷ - ۰۵:۳۵:۳۱
کد خبر: ۱۱۲۶۳۸۸
مسلم است آمریکا طی ماه‌های آینده به برجام بازمی‌گردد/ بازگشت آمریکا به برجام باید تامین کننده منافع ایران باشد
تحلیلگر ارشد مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری گفت: تیم بایدن و شخص او از ابتدا با خروج از برجام مخالف بودند و البته در مذاکرات برجامی هم نقش کلیدی داشتند بنابراین بدیهی است که از برجام حمایت کنند.

«دیاکو حسینی»، تحلیلگر ارشد مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با امکان بازگشت ایران به برجام و همچنین بازگشت آمریکا به برجام عنوان کرد: امروز و در شرایط فعلی هیچ بهانه ای برای شکست برجام وجود ندارد چرا که فشار حداکثری ترامپ بر ایران به سخت ترین شکل ممکن شکست خورد و بهانه ای که برای تغییر رفتار با ایران وجود داشت، امروز دیگر وجود ندارد.

او افزود: تیم بایدن و شخص او از ابتدا با خروج از برجام مخالف بودند و البته در مذاکرات برجامی هم نقش کلیدی داشتند بنابراین بدیهی است که از برجام حمایت کنند.

حسینی خاطر نشان کرد: آمریکا به سبک اوباما و تیم بایدن معتقد است که با برجام می تواند به فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران نظارت بهتری داشته باشد بنابراین می توان امیدوار بود که برجام بار دیگر بتواند در روابط دو کشور، مسلط شود.

او اضافه کرد: امروز موضوع این نیست که به برجام باز می گردیم یا خیر چراکه تقریبا این موضوع ثابت شده که بایدن قصد بازگشت به برجام را دارد. علاوه بر این او از ابتدا هم مشوق برجام بوده و در صحبت های انتخاباتی خود هم بارها به این موضوع اشاره کرده که به برجام، بازخواهد گشت.

حسینی تاکید کرد: ملسم است که بایدن در ماه های آینده به برجام باز می گردد.

او تصریح کرد: مسئله مهمتر از برجام این است که با چه شرایطی این معاهدات زنده می شود تا تامین کننده منافع ایران هم باشد. 3

نظر شما
پرونده ویژه