قطر بار دیگر بر لزوم تقویت روابط با ایران تاکید کرد

۱۳۹۹/۱۱/۰۷ - ۱۴:۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۱۲۶۹۹۳
قطر بار دیگر بر لزوم تقویت روابط با ایران تاکید کرد
سخنگوی وزارت امور خارجه قطر با عالی توصیف کردن روابط میان دوحه و تهران بار دیگر تاکید کرد که کشورش برای تقویت و توسعه همکاری با جمهوری اسلامی ایران مصمم است.

به گزارش برنا، «لولوة الخاطر»، سخنگوی وزارت امور خارجه قطر، روز سه شنبه در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی «میدان» وابسته به شبکه الجزیره گفت: روابط ما با ایران و ترکیه عالی است و ما خوشحالیم که شاهد ثبات در منطقه هستیم. 

او افزود: ما از کسانی که در جریان بحران خلیج فارس و محاصره قطر در کنار ما ایستادند، قدردانی می‌کنیم و همه این مساله را می‌دانند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه قطر بر اهمیت حفظ صلح خلیج فارس به عنوان یک گزینه استراتژیک تاکید کرد و افزود: بحران خلیج فارس هیچ سودی ندارد و برای همه زیان بار بود. 

او با بیان اینکه بحران خلیج فارس انتخاب ما نبود و آن را ترجیح نمی‌دادیم، ادامه داد: قطر با یک محاصره واقعی مقابله و به دستاورد زیادی دست یافت و تصمیم استراتژیک ما این نیست که مسیر صلح را خراب کنیم و آنچه در رسانه‌ها مطرح می‌شود را به عنوان موضوعات حاشیه‌ای در نظر می‌گیریم. 

الخاطر در باره پرونده‌هایی که کشورش علیه کشورهای خلیج فارس در پی بحران خلیج فارس مطرح کرده است، گفت: پرونده‌هایی که قطر برای سازمان‌های بین المللی ارسال کرد مربوط به اتفاقات بود پس از برطرف شدن این اتفاقات، این امر فاقد مبنای قانونی و در نتیجه این موضوعات بسته و سپس لغو شد اما اگر موارد شخصی وجود داشته باشد، خصوصی است. 

او افزود: کمیته‌های فنی دو جانبه بین کشورهای مختلف ایجاد می‌شود تا درباره هر موضوعی که در این سطح معلق است بحث و تبادل نظر شود و آنچه در خصوص کل کشورهای خلیج فارس یا سازمان‌های شورای همکاری خلیج فارس است در چارچوب سازوکارهای شورای همکاری  مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت. 

او افزود: در توافق آشتی خلیج فارس تصریح شده که همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم و ​​امنیت است. 

وزیر قطری با تاکید بر اینکه اساس روابط دو جانبه، تصمیم حاکمیتی و منافع ملی است افزود: این (آشتی با کشورهای خلیج فارس) ، در روابط ما با کشور دیگری تاثیر نخواهد داشت. 

او همچنین در گفت وگو با بلومبرگ برای چندمین بار به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس توصیه کرد با جمهوری اسلامی ایران گفت وگو کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز