وزیر آموزش و پرورش:

سرانه ورزشی به ازای هر دانش آموز دو برابر شده است/ با افتتاح ۱۸۳ پروژه ورزشی و اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان به سرانه ورزشی دانش آموزان اضافه می‌شود

۱۳۹۹/۱۱/۱۴ - ۱۰:۵۳:۲۷
کد خبر: ۱۱۳۰۶۸۹
سرانه ورزشی به ازای هر دانش آموز دو برابر شده است/ با افتتاح ۱۸۳ پروژه ورزشی و اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان به سرانه ورزشی دانش آموزان اضافه می‌شود
وزیر آموزش و پرورش خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: دولت شما با توجه به اهمیت موضوع ورزش نقش درخشانی داشته است. سرانه ورزشی به ازای هر دانش آموز در طول دولت تدبیر و امید دو برابر شده است.

به گزارش برنا، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، در آیین بهره برداری از طرح های وزارتخانه های آموزش و پرورش و میراث فرهنگی و گردشگری اظهار کرد: افتتاح پروژه های ورزشی فرصتی است برای اینکه درباره امر بسیار مهم تربیت بدنی و اهمیتی که در سلامت جسمی و روانی دانش آموزان دارد، صحبت شود. کارکرد ورزش تنها نشاط و سرگرمی یا بازی و تفریح و حتی سلامتی نیست بلکه ساعت ورزش یک ساعت بسیار مهم تربیتی است.

او افزود: مفاهیم تربیتی مثل اعتماد به نفس، شجاعت، گذشت و فداکاری، کار گروهی، تجربه موفقیت و شکست، تجربه همکاری و مشارکت، صبر و بردباری تحمل و مدارای دیگری، قاعده مبارزه و بازی، نمایش خلاقیت ها، جامعه پذیری، سخت کوشی و کسب افتخار از مفاهیم بلندی است که در پرتو ورزش تحقق پیدا می کند و در تحول سند بنیادین در کنار ساعت های دیگر تربیتی به ساعت تربیت زیستی و بدنی توجه شده و آن را بر یک تربیت متوازن تبدیل کرده است.

حاجی میرزایی ادامه داد: این مسائل فرصت بسیار کم نظیر تربیتی در ورزش است که به دلیل علاقه مندی و اشتیاق دانش آموزان به ساعت ورزش فرصت بسیار مهمی است که به ما در دستیابی به اهداف مهم تعلیم و تربیت کمک کند. ما بیش از آنکه به انباشت دانش در اذهان دانش آموزان، بیندیشیم کسب آمادگی برای زندگی کردن، فعال بودن، موثر بودن، خلاقیت داشتن و سرزنده بودن از جمله مفاهیمی بوده که جزو اهداف مهم تعلیم و تربیت قرار گرفته است زیرا از مجال ورزش افزایش قابلیت ها ایجاد می شود.

او گفت: میدان ورزش میدان جذاب، شاد آفرین برای پیگیری این اهداف بلند است. المپیادهای درون مدرسه ای که از دولت تدبیر و امید وجود دارد بیش از 5 میلیون دانش آموز را از سطح مدرسه، درگیر مسابقات ورزشی کرده است.

این مقام مسئول یکی از مهمترین فدراسیون های ورزشی کشور را فدراسیون ورزش دانش آموزی برشمرد و گفت: اصولا ورزش دانش آموزی پایه و اساس ورزش همگانی، حرفه ای و قهرمانی است. ورزش از مدرسه آغاز می شود و در مدرسه تبدیل به یک رفتار و یک عادت مستمر خواهد شد. همه قهرمانان ملی و ورزشی کشور سابقه حضور پررنگ و موفقیت آمیز در ورزش دانش آموزی دارند.

او افزود: موفقیت هایی مثل مدال جهانی برنز در رشته دو میدانی دختران برای اولین بار در سال گذشته، عنوان قهرمانی آسیا در رشته فوتسال در سال جاری، قهرمانی المپیک دانش آموزی در سال جاری و عنوان سوم جهان در رشته بسکتبال در سال 96 از دستاوردهای ورزش دانش آموزی است.

حاجی میرزایی در ادامه سخنان خود متذکر شد: پدیده کرونا در کشور همه فعالیت های ما را تحت الشعاع قرار داد اما ما به جای راه های محدود و مسدود شده، راه جدید ساختیم و تلاش کردیم با طراحی برنامه های خلاقانه، اجازه ندهیم که تعطیلی مدرسه موجب اختلال در جریان آموزشی شود. با طراحی برنامه های خلاقانه در سیستم جدید، توانایی اجتماعی دانش آموزان را ارتقا دادیم. 

او خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: دولت شما با توجه به اهمیت موضوع ورزش، نقش درخشانی داشته است. سرانه ورزشی به ازای هر دانش آموز در طول دولت تدبیر و امید دو برابر شده یعنی تا قبل از دولت تدبیر و امید یک میلیون و 865 هزار متر مربع فضای باز ورزشی داشتیم و امروز به 3 میلیون و 887 متر مربع رسیده است. ما در سال 92 با 25 پروژه آغاز کردیم و امروز 180 پروژه ورزشی توسط شما افتتاح می شود. در این پروژه ها مفتخر هستیم که با افتتاح 183 پروژه ورزشی و اعتباری بالغ بر 170 میلیارد تومان به سرانه ورزشی دانش آموزان اضافه می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز