توسعه روابط بین پارلمانی ایران و جمهوری آذربایجان بررسی شد

۱۳۹۹/۱۱/۱۴ - ۲۰:۳۰:۱۱
کد خبر: ۱۱۳۱۱۰۷
توسعه روابط بین پارلمانی ایران و جمهوری آذربایجان بررسی شد
در دیدار روز سه شنبه "سید عباس موسوی " سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو و " صاحبه غفاراوا " رییس مجلس ملی جمهوری آذربایجان توسعه روابط بین پارلمانی دو کشور بررسی شد .

به گزارش برنا، به نقل از واحد مطبوعاتی مجلس ملی جمهوری آذربایجان، غفاراوا طی سخنانی در این دیدار با اشاره به این که  جمهوری آذربایجان و ایران دو همسایه دوست هستند، گفت: ارزشهای تاریخی، فرهنگی و معنوی که ما را به یکدیگر می پیوندد، شرایط خوبی برای توسعه روابط فیمابین فراهم کرده است.

رییس مجلس ملی جمهوری آذربایجان افزود: گفتگوی سیاسی سطح بالا  میان جمهوری آذربایجان و ایران به روابط اقتصادی فیمابین  تاثیر مثبت داشته و حجم گردش تجاری دو کشور بیش از پیش افزایش می یابد و ظرفیت های موجود در این زمینه امکان می دهد تا به شاخص های بالاتری در حوزه های اقتصادی دست یابیم.

غفاراوا با اشاره به نقش مجالس جمهوری آذربایجان و ایران در توسعه روابط دو کشور، فعالیت گروههای دوستی بین پارلمانی را قابل تقدیر خواند.

بنا به این گزارش، موسوی نیز علاقه خاص جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط  با کشور دوست و برادر جمهوری  آذربایجان را مورد تاکید قرار داد و گفت: ایران در جنگ اخیردر قره باغ  از تمامیت ارضی  جمهوری آذربایجان حمایت کرده است.

 او  در این ارتباط آزادسازی سرزمین های جمهوری آذربایجان در قره باغ را تبریگ گفت.

 به گفته سفیر جمهوری اسلامی ایران روابط بین  مقامات دو کشور به تعاملات فیمابین در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه تاثیر مثبت داشته و همکاری هایفیمابین وارد مرحله جدیدی شده است.

در این دیدار در باره چشم انداز توسعه روابط بین پارلمانی و دیگر مسایل مورد علاقه متقابل تبادل نظر شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز