نشریه آمریکایی پولیتیکو نوشت؛

سه راهکار پیش‌ روی بایدن برای بازگشت به برجام چیست؟

۱۳۹۹/۱۱/۱۸ - ۱۸:۰۰:۲۰
کد خبر: ۱۱۳۳۰۶۷
سه راهکار پیش‌ روی بایدن برای بازگشت به برجام چیست؟
نشریه آمریکایی پولیتیکو در نوشتاری درخصوص راههای برون رفت از بن‌بست هسته‌ای میان دولت بایدن و ایران و مهیا شدن زمینه بازگشت واشنگتن به برجام نوشت جو بایدن خروج دولت ترامپ از برجام را اقدامی فاقد حس مسئولیت و بی‌مهابا دانسته و وعده تغییر رویکردهای سلف خود در مورد ایران را داده است.

به گزارش گروه روی خط رسانه برنا، به نقل از ایرنا، نشریه آمریکایی پولیتیکو در گزارشی با عنوان "سه راه حل برای برون رفت از بن بست هسته ای میان دولت بایدن و ایران" نوشت: آمریکا خواستار تعهد کامل ایران به تعهدات خود در چارچوب برجام است تا زمینه اقدام مشابه از جانب واشنگتن فراهم شود اما مقام های ایران می گویند چرا تهران باید اولین گام را بردارد درحالی که این آمریکاست که از برجام خارج شده است.

نشریه پولیتیکو به همین بهانه در نوشتاری آورد: در شرایط سیاسی کنونی، رد پیشنهاد آمریکا از سوی ایران( اینکه اول ایران به تعهداتش عمل کند)، موضوعی قابل درک است.

بر اساس گزارش این نشریه آمریکایی، دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا اعتبار دیپلماتیک آمریکا را نه تنها در مورد توافق هسته ای بلکه در ارتباط با طیف وسیعی از توافق های بین المللی از بین برد. حتی آندسته از مقام های ایرانی طرفدار توافق هسته ای نگرانند که دولت بایدن فاقد اراده سیاسی برای اجرای دامنه کامل لغو تحریم های وعده داده شده باشد.

پولیتیکو در ادامه نوشت: در حالی که نه تهران و نه واشنگتن قصد ندارند اولین طرفی باشند که به تعهدات کامل به توافق بازگردند، بایدن باید راهی بیابد که ماهرانه و دشوار باشد، اینکه هر دو طرف را به بازگشت به تعهداتشان در آن واحد سوق دهد. این رویکرد ممکن است خوشایندترین گزینه باشد، اما مستلزم مذاکرات فنی قابل توجه بین دو طرف است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز