چشم انداز توسعه همکاری ایران و آذربایجان در بخش گردشگری بررسی شد

۱۳۹۹/۱۱/۲۳ - ۱۹:۴۰:۰۲
کد خبر: ۱۱۳۵۷۷۷
چشم انداز توسعه همکاری ایران و آذربایجان در بخش گردشگری بررسی شد
در دیدار امروز ( پنجشنبه ) " سید عباس موسوی " سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو و " فواد نقی اف " رییس موسسه دولتی گردشگری جمهوری آذربایجان چشم انداز همکاری دو کشور در زمینه گردشگری در دوران پساکرونا و پساجنگ قره باغ بررسی شد .

به گزارش برنا، در این دیدار همچنین ساده سازی روادید و روند تردد از گذرگاه‌های مرزی میان دو کشور و تکمیل زیرساخت‌ها در این زمینه، گسترش همکاری و تعاملات میان نمایندگان و نهادهای گردشگری، برنامه‌های پیش‌بینی شده برای توسعه حوزه گردشگری در دوران پسا کرونا، تبادل تجربه و اطلاعات در این حوزه و نیز چشم انداز روابط گردشگری کشورهای حاشیه دریای خزر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رییس موسسه دولتی گردشگری جمهوری آذربایجان در سخنانی با اشاره به آزادسازی سرزمین‌های این کشور در قره باغ، فرصت‌های توسعه گردشگری در این منطقه را مورد بحث قرار داد.

 به گفته نقی اف، بر اثر اشغال نزدیک به ۳۰ سال قره باغ از سوی نیروهای ارمنستان خسارات قابل توجهی به ظرفیت‌های گردشگری این منطقه وارد و امکان گردشگری از جمله یادگارهای تاریخی، دینی و میراث اسلامی به طور هدفمند تخریب شده است .

موسوی نیز بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی و حق حاکمیت جمهوری آذربایجان تاکید کرد و برقراری صلح در منطقه را برای توسعه کل منطقه مهم دانست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز