سخنگوی دولت:

۲۰ هزار میلیارد در روستاها از سال ۹۵ به بعد هزینه شد/ روز شنبه برای معتادان شفا یافته، مرکزی افتتاح می‌کنم

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۱۵:۴۱:۰۳
کد خبر: ۱۱۳۹۰۰۹
۲۰ هزار میلیارد در روستاها از سال ۹۵ به بعد هزینه شد/ روز شنبه برای معتادان شفا یافته، مرکزی افتتاح می‌کنم
سخنگوی دولت گفت: یکی از سیاست های ما رفتن به سمت کار در روستا بود و در یک برنامه ریزی از سال۹۵ تا امروز، ۲۰ هزار میلیارد در روستاها هزینه شد.

به گزارش برنا، علی ربیعی، سخنگوی دولت، در جمع خبرنگاران در  بازدید از کارگاه کارآفرینان زنان سرپرست خانوار کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: امروز روز ملی کارآفرینی است، در سال۹۲ دولت یک تغییر شکل بنیادی در موضوع کارآفرینی اجتماعی صورت داد و کارآفرینی روستایی هم مورد توجه جدی دولت قرار گرفت. کارآفرینی در سطح خرد و کوچک یکی از موضوعات بود. معمولا تصور بر این بود که باید یک سرمایه گذاری بزرگ صورت بگیرد تا بتوانیم ایجاد اشتغال کنیم اما با وجود تحریم ها و بخش عمده مشاغل در سطح خرد، ما سیاست گذاری لازم را نداشتیم. شورای عالی اشتغال در سال ۹۳ بحث اکوسیستم کارآفرینی خرد و کوچک و روستا را مدنظر قرار داد.

او‌ ادامه داد: در روستاها سه مرحله داشتیم، یک مرحله در زمان شاه که تقسیم زمین و صنعتی شدن را داشتیم. پس از انقلاب زیر ساخت های زیادی به روستاها بردیم مثل جاده آب، گاز و اینترنت اما مشکل این بود که این ها به معیشت مردم متصل نشد، یکی از سیاست های ما رفتن به سمت کار در روستا بود و در یک برنامه ریزی از سال۹۵ تا امروز، ۲۰ هزار میلیارد در روستاها هزینه شد و ظرفیتی به میزان 10 هزار میلیارد دیگر هم در روستاها وجود دارد. ما توانستیم سهم اشتغال روستایی را از 3 درصد به بالای ۲۶درصد در سهم اشتغال کل کشور برسانیم. در دورانی هم که واردات ممنوع شد و جلوی قاچاق آن گرفته شد صنعتی مثل لباس کژوال، پوشاک و کفش و بخشی از صنایع خوب رشد کرد.

ربیعی گفت: امروز از این کارگاه کارآفرینی بازدید کردم،‌ همکاران من در کمیته امداد فعالیت خوبی در زمینه اشتغال انجام دادند. از حمایت فردی و مستقیم وماهیانه به سمت ایجاد شغل رفتیم. کمیته امداد بیش از ۲۰۳ هزار شغل تامین کرد، اگر آینده زندگی این افراد را در قالب بیمه های اجتماعی در نظر بگیریم، مفهوم شغل مفهوم جذابی می شود و آسیب دیدگان اجتماعی هم می توانند به این سمت بیایند.

ربیعی مطرح کرد: روز شنبه برای معتادان شفا یافته مرکزی افتتاح می کنم. موضوع کارآفرینی اجتماعی، نظام مددکاری را به طور کلی جابه جا می کند. امروز در این مرکز با حمایت کمیته امداد ۱۳نفر غیر مستقیم و ۱۷نفر مستقیم مشغول هستند که می توانیم مسئله اشتغال و حمایت ها را تغییر دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز