در کویت؛

مجلس یک ماه تعطیل شد/تشدید تنش میان دولت و نمایندگان+جزییات

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۲۳:۴۸:۳۳
کد خبر: ۱۱۳۹۱۵۵
مجلس یک ماه تعطیل شد/تشدید تنش میان دولت و نمایندگان+جزییات
امیر کویت به دنبال تشدید تنش میان نخست وزیر و نمایندگان پارلمان این کشور بر سر ترکیب کابینه جدید، با صدور حکمی جلسات پارلمان را یک ماه به تعویق انداخت.

به گزارش برنا؛ «نواف الاحمد» امیر کویت شامگاه چهارشنبه با صدور حکمی برگزاری جلسات پارلمان این کشور را به مدت یک ماه به تعویق انداخت.

خبرگزاری رسمی کویت (کونا) اعلام کرد که طی فرمان امیر کویت، نشست‌های پارلمانی این کشور بر اساس ماده ۱۰۶ قانون اساسی از روز پنجشنبه ۱۸ فوریه ۲۰۲۱ به مدت یک ماه به تعویق افتاد.

روزنامه کویتی «القبس» گفت که ماده مذکور به امیر کویت اجازه می‌دهد حکمی را صادر کند که به موجب آن جلسات پارلمان برای مدتی که از یک ماه فراتر نرود، به تعویق افتد.

این فرمان امیر کویت در حالی صادر می‌شود که صباح الخالد نخست وزیر این کشور در اعلام ترکیب جدید دولت خود تاخیر داشته است.

این روزنامه به نقل از منابعی که نام آنها را نبرده است، گفت: «به تعویق افتادن اعلام دولت کویت به این دلیل است که برخی نامزدها مایل به پذیرش مناصب وزارتی نیستند».

به گفته این منابع، اعتراض برخی اعضای پارلمان کویت به ترکیب غیر رسمی کابینه پیش روی کویت حتی قبل از اعلام آن منجر به این شد که برخی از نامزدهای تصدی کرسی‌های وزارتی از پذیرش منصب خودداری کنند.

منابع مذکور گفتند:« این نامزدها از یک طرف نمی‌خواهند با نمایندگان درگیر شوند و از سوی دیگر می‌دانند با تداوم اعتراضات پارلمانی عمر دولت کوتاه خواهد بود».

در بیست و چهارم ژانویه امیر کویت با صدور تصمیمی صباح الخالد الحمد الصباح را مجددا به عنوان نخست وزیر این کشور منصوب کرد.

پس از اینکه نمایندگانی از پارلمان کویت خواهان استیضاح نخست وزیر پیرامون مسائلی از جمله ترکیب کابینه بودند، وزرای کابینه او استعفا دادند و پشت سرش خود نخست وزیر هم استعفا داد.

انتخاب مجدد صباح الخالد الصباح برای منصب نخست‌وزیری کویت پس از گذشت یک ماه و اندی از استعفای دولت وی، اعتراض تعدادی از شخصیت‌های پارلمانی و سیاسی این کشور را برانگیخته است.

«فارس العتیبی» عضو پارلمان کویت نیز اخیرا خطاب به صباح الخالد از وی خواسته بود تا از منصب نخست‌وزیری کنار بکشد. او گفت که این، پیام ۳۸ نماینده پارلمان است و همه می‌دانند که تو در تشکیل دولت مفاد قانون اساسی را نقض کردی و ما هیچ اصلاحاتی ندیدیم و از روز اول نیز تصمیمی برای اصلاحات نداشتی.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز