فعال سیاسی لبنان:

عربستان باید گفت‌وگوی خود با ایران را آغاز کند

۱۳۹۹/۱۲/۰۳ - ۰۹:۲۶:۰۹
کد خبر: ۱۱۴۰۷۰۴
عربستان باید گفت‌وگوی خود با ایران را آغاز کند
رئیس حزب دروزی «توحید عربی» لبنان در توئیتی نوشت که ریاض باید گفت‌وگوی خود با جمهوری اسلامی ایران را با هدف تاثیرگذاری بر ثبات منطقه خلیج فارس آغاز کند.

به گزارش برنا، «وئام وهاب» رئیس حزب دروزی «توحید عربی» لبنان در صفحه توئیتر خود نوشت که «آمریکا عراق را اشغال و نابود کرد و هنوز صلح به آن برنگشته است. تروریسم وارد سوریه شد و آن را نابود کرد و لبنان آسیب دید. لیبی را ویران کردند و اروپا به دلیل آشوب و ناامنی و مهاجرت از این کشور، آسیب دیده است».

او افزود: «برخی‌ معتقدند که دخالت آمریکا برای تحت فشار قرار دادن عربستان سعودی است و تخریب آن موجب خوشحالی است. این موضوع منجر به گسترش ده‌ها هزار تروریست خواهد شد. دولت بایدن باید از بازی با ثبات کشورها به ویژه عربستان سعودی دست بردارد.بازی با امنیت عربستان یعنی گسترس تروریسم در جهان .»

وئام وهاب تصریح کرد که «عربستان باید گفت‌وگوی خود با جمهوری اسلامی ایران را که روی ثبات و امنیت منطقه خلیج فارس تاثیر می‌گذارد، آغاز کند. ».

او ادامه داد: از همین جا و از مرکز حزب الله اعلام می کنم؛ هیچ راه حلی برای مسائل منطقه وجود ندارد مگر گفت وگوی ایرانی- سعودی و این گفت وگو می تواند نقطه آغازین پایان جنگ ظالمانه یمن باشد.

او تصریح کرد: ایران دارای عزت و شرافت است و ملت آن نیز ملتی باعزت هستند؛ از همین رو در برابر اقدامات تحریک آمیز آمریکا بی‌تفاوت و دست بسته نمی ماند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز