هند چهار جرثقیل دیگر به بندر چابهار ایران ارسال می‌کند

۱۳۹۹/۱۲/۰۸ - ۲۰:۲۳:۲۴
کد خبر: ۱۱۴۳۵۰۶
هند چهار جرثقیل دیگر به بندر چابهار ایران ارسال می‌کند
مقامات هندی روز جمعه اعلام کردند که هند تا پایان ماه ژوئن سال جاری (تیر ) چهار جرثقیل دیگر به بندر چابهار ارسال خواهد کرد تا روند کار در این بندر سرعت بیشتری گیرد.

به گزارش برنا ، شبکه خبری "نیوز ۱۸" هند روز جمعه در گزارشی در این خصوص اعلام کرد: هند ماه گذشته (ژانویه) دو جرثقیل سنگین با چابهار ارسال کرده بود. 
سانجی بانداپویا معاون جانشین وزارت بنادر، کشتیرانی و مسیرهای آبی هند در اجلاس دریایی هند ۲۰۲۱ گفت: هم اکنون جرثقیل‌های موجود در بندر چابهار برای عملکرد این بندر کافی است. دو جرثقیل دیگر در نزدیکی بندر ونیس در انتظار بارگیری هستند و تا پایان ماه مارس به چابهار خواهند رسید. 
وی افزود: پس از جرثقیل‌های سیار، هدف ما خرید جرثقیل‌های ریلی است که در مورد آن‌ها هند مشغول انجام مناقصه می‌باشد. 
این مقام هندی در ارتباط با فعالیت بندر چابهار گفت: تا ۳۱ ژانویه سال ۲۰۲۱،  حدود ۱۲۳ کشتی در بندر چابهار پهلو گرفته‌اند. همچنین ۸۰۰ هزار تن کالا در بندر چابهار مدیریت شده است و تلاش‌ها برای افزایش ترافیک باری در این بندر در حال انجام است. از سال ۲۰۱۷ تاکنون هنداز طریق بندر چابهار یک میلیون صد هزار تن گندم، غلات و سایر کمک‌ها را در بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ کانتینر به افغانستان ارسال کرده است. 
مانسوخ ماندویا وزیر بنادر، کشتیرانی و مسیرهای آبی هند در این اجلاس در خصوص اهمیت بندر چابهار گفت: بندر چابهار یک بندر راهبردی با اهمیت ملی بسیار بالا می‌باشد. توسعه بندر چابهار به گسترش روابط اقتصادی و دوجانبه ایران و هند و همچنین تقویت بیشتر تجارت دریایی میان دو کشور کمک می‌کند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز