وزیر کشور:

دریافت خدمات از شهرداری الکترونیکی شد

۱۳۹۹/۱۲/۱۴ - ۱۴:۴۰:۱۰
کد خبر: ۱۱۴۷۰۳۲
دریافت خدمات از شهرداری الکترونیکی شد
وزیر کشور با اشاره به بهره گیری از سامانه‌ها در شهرداری‌ها، گفت: بیشتر فعالیت در شهرداری ها مبتنی بر سامانه‌ها است و دریافت خدمات با حضور مستقیم مردم تغییر یافته است.

به گزارش برنا، «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از طرح های شهری که ویدئوکنفرانسی با حضور رییس جمهور برگزار شد، افزود : ۲۷ آذر ماه امسال پروژه‌های شهری به ارزش ۸ هزار میلیارد تومان بهره برداری شد.

وی ادامه داد: در آن روز وعده دادیم که پروژه ای به ارزش ۲۵ هزار میلیارد تومان را افتتاح خواهیم کرد و امروز بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه به بهره برداری رسید. بودجه شهرداری‌ها در سال ۱۳۹۹ بیش از ۹۶ هزار میلیارد تومان بوده و این میزان بودجه حجم کار عمرانی و توسعه شهری در کشور را نشان می دهد.

رحمانی فضلی با اشاره به بهره برداری از ۳۰ هزار طرح با ارزش ۱۰ هزار میلیاردتومان در ایام دهه فجر،  گفت: بی تردید توجه به محیط زیست و هوای پاک در این دولت مدنظر و در نتیجه ۳۸ درصد پروژه‌ها مربوط به این حوزه بوده است. 

به گفته وی سرانه منابع طبیعی از ۱۲ مترمربع  به ۱۵ مترمربع رسیده و امروز ۲۶۹ پروژه به فضای سبز و بوستان‌ها اختصاص یافت. همچنین در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ پروژه ای با ارزش ۱۵ هزار میلیارد تومان با دستور جناب عالی به بهر برداری می‌رسد. 

وزیر کشور با بیان تصمیمات خوب گرفته شده در حوزه پسماند گفت: ساماندهی پسماند شهری با سرعت خوبی پیش می‌رود. با مشارکت شهرداری، دولت و مردم قانونی در این زمینه در مجلس گذراندیم.در بحث توزیع و توازن خدمات شهری همه اعتبارات با شاخصها براساس توازن و تعادل است یعنی هم عقب افتادگی و هم قوت شهرها دیده می شود. 

رحمانی فضلی یکی دیگر از اقدامات مطلوب شهرداریها را بهره گیری از سامانه ها عنوان کرد و گفت: به همین منظور اکثر فعالیت‌ها در شهرداری مبتنی بر سامانه‌ها است و تا جایی که توانستیم حضور مردم را به صورت مستقیم در دریافت خدمات از شهرداری به روش‌های الکترونیکی تغییر دادیم. اگر مراجعاتی است طبق عادت است.

وزیر کشور با اشاره به لایحه دهیاریها گفت: لایحه خوبی در این زمینه تنظیم کردیم. ۳۷ هزار دهیار از لایحه قوی برخوردار نبودند؛ تعیین تکلیف دهیارها در بکارگیری و نحوه ارتباط با شغلشان که سال ۹۶ به آنان قول دادیم و همچنین بحث درآمد زایی و مدیریت واحد یکپارچه در عرصه روستایی در این لایحه مدنظر قرار گرفت. در تغییر کاربریها در آمدزایی برای دهیاریها با تعیین سیاستها و نظارت دقیق وزارت کشور برای تعیین اخذ عوارض انجام شد. 

وی اضافه کرد: علاوه بر ۶ پروژه شاخص مدیریت شهری که امروز به بهره برداری می‌رسد، ۹۹۸ پروژه با ارزش ۹ هزار و۹۸۷ میلیاردتومان، ۳۷۹ پروژه در حوزههای محیط زیست و هوای پاک، ۳۲۱ پروژه در حوزه زیرساخت، ۱۱۰ پروژه در حوزه مدیریت بحران، ۹۵ پروژه  در حوزه تاسیسات، ۱۸ پروژه در حوزه اطلاعات و شهر هوشمند و ۸۳ پروژه در حوزه فرهنگی ذبا فرمان رییس جمهور بهره برداری می‌شود.​

نظر شما
پرونده ویژه