کاشت نهال توسط رییس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش

۱۳۹۹/۱۲/۱۵ - ۱۲:۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۱۴۷۲۶۸
کاشت نهال توسط رییس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش
همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و ۱۵ اسفند روز درختکاری، رییس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، نهالی کاشت.

به گزارش برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش، مراسم روز درخت کاری امروز جمعه با شعار هر دانشجو یک نهال در دانشگاه هوایی شهید ستاری برگزار شد.

در این مراسم حضور حجت الاسلام والمسلمین «محمد حسنی» نماینده ولی فقیه و رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) گفت: هر کس درختی بکارد و در نگهداری آن بکوشد تا میوه دهد، در برابر هر چه از آن میوه به دست آید، پاداشی نزد خدا خواهد داشت.

وی ضمن روز گرامی داشت این روز تمام فرماندهان و دانشجویان دانشگاه را دعوت به مشارکت در این کار خدا پسندانه کرد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین «احمد قاضی» رییس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه درخت یکی از زیباترین مظاهر خلقت و جلوه‌ای از تجلیلات آفریدگار عالم است که از دانه‌ای متولد می‌شود اظهار کرد: زمین همچو مادری مهربان و دلسوز دانه‌ها را در آغوش گرم خود رشد می‌دهد تا بزرگ و تنومند شود و امروز فرماندهان واساتید دانشگاه در پرورش آینده سازان نیروی الهی هوایی همان نقش پرورش نهال های نو پای نیرو را دارند.

همچنین امیر سرتیپ خلبان «مهدی هادیان» معاون هماهنگ کننده نیروی الهی هوایی ارتش نیز در آیین درخت کاری هر دانشجو، یک نهال با بیان اینکه  ۱۵ تا ۲۲ اسفند به عنوان «هفته منابع طبیعی» نامگذاری شده است گفت: قرن‌هاست که درخت یکی از مهم ترین عناصر زندگی بشر بوده و مقدمات پیشرفت صنعت و فناوری را موجب شده و از سوی دیگر به منزله ریه‌های یک شهر تلقی می شود و نقش مهمی را در تامین سلامت اعضای جامعه ایفا می‌کند.

معاون هماهنگ کننده نیروی الهی هوایی ارتش افزود: طبیعت و فضای سبز وسیله‌ای برای بقای بشری و حفظ زیبایی شهر است و به عنوان میراثی ارزشمند به همه انسان‌ها تعلق دارد. امروزه توفیق شد که در کنار فرماندهان و دانشجویان دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری همه‌ ما در این روز زیبا نهالی کاشته و در آینده سبز کشور خود سهیم شویم.

امیر سرتیپ دوم خلبان «علیرضا رودباری» فرمانده دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری نیز با بیان اینکه درخت یکی از مهمترین و کلیدی ترین عناصر در محیط زیست و چرخه حیات در اکوسیستم جهانی محسوب می شود، گفت: تاثیر مثبت و ایجاد تعادل آب و هوا، پاکسازی هوا، انسجام بافت خاک، حفظ زیستگاه موجودات مختلف، کاهش گرمای زمین در کنار فواید چوب و محصولات دیگر آن، نشانگر نقش مهم  آن در تمامی ابعاد زندگی انسان‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: در سرتاسر دنیا، روز و یا روزهای خاصی به درختکاری اختصاص داده شده است که با توجه به شرایط خاص و منحصر به فرد آب و هوایی هر کشور انتخاب می‌شود و امروز فرماندهان و دانشجویان دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری بیش از هزار نهال را کاشته و اثر خوب از خود به یادگار گذاشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز