کشف یک مخفیگاه تروریستهای داعش در عراق

۱۳۹۹/۱۲/۱۷ - ۱۰:۰۹:۲۱
کد خبر: ۱۱۴۸۲۷۳
کشف یک مخفیگاه تروریستهای داعش در عراق
رسانه های عراقی امروز (یکشنبه) از کشف یکی از مخفیگاه های مهم گروه تروریستی «داعش» در منطقه راهبردی «جرف النصر» در شمال استان «بابل» خبر دادند.

به گزارش برنا، جرف النصر که نام پیشین آن «جرف الصخر» است، منطقه‌ای راهبردی بین استان های بابل، بغداد و الانبار برای دسترسی و ورود به شهر مقدس کربلا از سمت جنوب غربی پایتخت عراق محسوب می‌شود.

این منطقه همچنین بخشی از کمربند حفاظتی جنوب غربی شهر بغداد پایتخت عراق است.

سپهبد سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» در مهر ۹۳ با فرماندهی عملیاتی به نام «عاشورا» منطقه جرف الصخر را از لوث وجود و اشغال عناصر گروه تروریستی داعش آزاد کرد.

در عملیات عاشورا که منجر به آزادسازی دروازه بغداد، نجف و کربلا شد، ۴۰ نفر از نیروهای آموزش‌ دیده داعش و بیش از ۲۰۰ عنصر میدانی این گروهک تکفیری تروریستی به هلاکت رسیدند و ۲۳۰ کارت نیروهای نفوذی آنها کشف و فهرست رابط‌های داعش برای ۱۳۶ مورد عملیات بمب‌گذاری نیز افشا شد.

به دنبال بازپس‌گیری این منطقه، شورای استانی بابِل اعلام کرد که از این پس نام آن را از جرف الصخر به معنای «ساحل سنگی» به جرف النصر به معنای «ساحل پیروزی» تغییر می‌دهد.

گروه تروریستی داعش همواره می کوشد با کنترل این منطقه راهبردی مسیر خود را برای ورود به شهرهای مهم بغداد پایتخت و کربلای معلی هموار کند.

«ستاد عملیات جزیره» نیروهای «الحشد الشعبی» امروز در بیانیه ای از کشف یک پناهگاه مهم تروریست های داعش در منطقه جرف النصر در شمال استان بابل خبر داد.

 الحشد الشعبی در این این بیانیه اعلام کرد که نیروهایی از تیپ های 46 و 47 این سازمان رزمی در عملیاتی پیش دستانه و مبتنی بر رصد و اطلاعات امنیتی دقیق در منطقه «عویسات» در جرف النصر یک مخفیگاه تروریست های داعش را شناسایی و منهدم کردند.

در این بیانیه آمده است که نیروهای الحشد الشعبی به کوشش های اطلاعاتی و امنیتی خود برای شناسایی و نابودی تروریست ها ادامه می دهند تا مسیر تلاش های داعش را برای هدف قرار دادن شهروندان و تضعیف امنیت عراق ببندند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز