بحرین از برنامه شبکه الجزیره قطر رسما شکایت کرد

۱۳۹۹/۱۲/۲۱ - ۱۳:۵۰:۵۵
کد خبر: ۱۱۵۰۷۳۷
بحرین از برنامه شبکه الجزیره قطر رسما شکایت کرد
وزارت خارجه بحرین در پی انتشار برنامه‌ای از شبکه الجزیره قطر با موضوع کتابی درباره اتفاقات رخ داده در زندان مرکزی بحرین، یادداشت اعتراضی را برای همتای قطری خود ارسال کرد.

به گزارش برنا، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، وزارت خارجه بحرین اعلام کرد که با ارسال یادداشت اعتراضی برای همتای قطری خود به شدت محتوای برنامه "خارج از متن" را که شبکه الجزیره قطر در تاریخ هفتم مارس جاری پخش کرده، محکوم کرد.

در این قسمت از برنامه "خارج از متن" به کتابی با عنوان "بازدم" درباره شکنجه شدن زندانیان مخالف بحرین در زندان مرکزی این کشور در سال ۲۰۱۵ است، پرداخته شد.

 منامه در این یادداشت اعترض‌آمیز، اطلاعات داده شده در کتاب و ادعاهای مطرح شده در آن را دروغین و نادرست دانست و تاکید کرد که این ادعاها از سوی برخی تحریک‌کنندگان مزدور علیه بحرین ساخته می‌شوند.

در برنامه شبکه الجزیره به این نکته پرداخته شد که نادر متروک، نویسنده کتاب تاکید دارد که کتابش را بر اساس شهادت‌های واقعی و گزارش‌های حقیقی از ماجرا، مرحله انتفاضه در داخل زندان بحرین و اتفاقات مربوط به آن را مستندسازی کرده است.

همچنین علی مشیمع، از دیگر محققان و گردآورندگان این کتاب تاکید کرد، کتاب تمامی اتفاقات رخ داده برای زندانی‌ها از جمله شکنجه‌ها را نقل می‌کند و شاهدان عینی ماجرا تاکید دارند که نیروهای امنیتی بحرین برای خاموش کردن آشوب از فاصله‌های نزدیک گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی شلیک کردند.

همچنین طبق بیانیه وزارت خارجه بحرین، در این یادداشت اعتراضی، ضمن اشاره به نارضایتی دولت و مردم بحرین از بدرفتاری با ماهیگیران این کشور که توسط نیروهای گارد ساحلی قطر بازداشت شده بودند، تاکید شد: این موضعگیری‌ها و اقدامات قطر غیر قابل پذیرش هستند زیرا با اصول حسن همجواری تناقض داشته و در تعرض با بیانیه نشست العلا هستند.

 

نظر شما
پرونده ویژه