سخنگوی وزارت امور خارجه:

زمان برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام نهایی نشده/ انگشت اتهام به سمت رژیم اشغالگر قدس است

۱۳۹۹/۱۲/۲۵ - ۱۰:۲۲:۱۰
کد خبر: ۱۱۵۲۶۳۵
زمان برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام نهایی نشده/ انگشت اتهام به سمت رژیم اشغالگر قدس است
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد که زمان برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام هنوز نهایی نشده است.

به گزارش برنا، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه، صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه ایران در چارچوب پادمان دسترسی‌های لازم را به‌آژانس داده است، گفت: موضوع نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران فنی است. ایران در چارچوب پادمان دسترسی‌های لازم را داده است. دسترسی‌های دیگری هم در چارچوب پروتکل الحاقی داده بودیم که با مصوبه مجلس تعلیق شد. یک توافق موقت هم داشتیم که پنجره سه ماهه دیپلماسی بود. آژانس در چارچوب فنی اظهارنظر کرده و بیطرفانه اظهارنظر کند تا روابطش با ایران حفظ شود.

او افزود: زمان برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام هنوز نهایی نشده است.  

خطیب‌زاده در پاسخ به سوالی درباره حملات به کشتی‌های ایران و احتمال دست داشتن اسرائیل در این عملیات خرابکارانه گفت: باید سخنگوی ستاد کل در این موضوع اظهارنظر دقیق کند ولی محل جغرافیایی این عملیات خرابکارانه، انگشت اتهام را به سمت رژیم اشغالگر قدس متوجه می‌کند. خوی درنده‌خویانه و تجاوزکارانه رژیم هم مزید بر علت است. 

وی با بیان اینکه رژیم اشغالگر قدس هر وقت منطقه روی آرامش خواسته ببیند، دست به اقداماتی زده است که منطقه ناآرام شود، اظهار داشت: این رژیم حیات و ممات خود را در جنگ، بحران و ناآرامی دیده است و حیات خود را در جنگ، بحران و ناآرامی می‌بیند. اگر برای ایران مشخص شود، هر طرفی در این عملیات دست داشته، همه گزینه را مدنظر دارد و برای دفاع از حقوق حقه خود استفاده خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره آخرین وضعیت پرونده «نازنین زاغری» گفت:‌ این یک پرونده قضایی است که در دادگاه مراحل خود را طی کرده است. بیشترین کمک به چنین پرونده‌هایی جلوگیری از سیاسی‌کردن آن است. به دولت انگلیس توصیه می‌کنم یک بار مسیر سیاسی‌کردن موضوعات را رفته و دیده، اجازه دهد این موضوع در مسیر قضایی خود طی شود. دولت انگلیس چندین بار به تعهدات خود عمل نکرده و ایجاد مشکلاتی را به همراه داشته است. به افرادی که ویزا داده در بدو ورود دیپورت کرده و این نشان می‌دهد انگلیس نهایت تلاش خود را کرده است که آرامش برنگردد.

او تاکید کرد: حمله به عین الاسد مشکوک است از دولت عراق خواسته ایم به روشنی، عاملین و آمرین را معرفی کنند. ثبات عراق برای ثبات منطقه بسیار مهم است. و کسانی که می خواهند عراق بی ثبات باشد، نمی خواهند منطقه روی ثبات و آرامش ببیند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز