مرکل:

واکسن اسپوتنیک روسیه باید در اتحادیه اروپا مورداستفاده قرار بگیرد

۱۳۹۹/۱۲/۳۰ - ۰۱:۲۶:۲۲
کد خبر: ۱۱۵۴۸۷۲
واکسن اسپوتنیک روسیه باید در اتحادیه اروپا مورداستفاده قرار بگیرد
صدراعظم آلمان روز جمعه در مورد واکسن "اسپوتنیک وی" گفت: من فکر می کنم که بعد از ثبت باید در اتحادیه اروپا مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش برنا؛ از خبرگزاری اسپوتنیک، آنگلا مرکل در جمع خبرنگاران گفت هنوز مشخص نیست که اتحادیه اروپا Sputnik V را خریداری خواهد کرد اما اگر کمیسیون اروپا تصمیم به این کار نگیرد، آلمان ممکن است واکسن روسی را به تنهایی سفارش دهد.

مرکل افزود: ما باید از همه واکسنهایی که در اتحادیه اروپا تأیید می شوند استفاده کنیم، من یک سفارش اروپایی خواهم داد.

صدر اعظم آلمان در پاسخ به اینکه آیا خرید مستقل واکسن Sputnik V توسط آلمان امکان پذیر است؟ گفت: اگر چنین سفارشی صورت نگیرد و من هنوز نشانه ای از این امر نمی بینم، پس ما باید خودمان راه آلمان را طی کنیم، ممکن است و ما آن را انجام خواهیم داد.

مرکل هچنین روز جمعه بعد از دیدار با رهبران ایالات آلمان در کنفرانس خبری گفت که وی واکسن آسترازنکا را دریافت خواهد کرد اما منتظر رسیدن نوبت خود است.

واکسن "اسپوتنیک وی" ساخت موسسه میکروبیولوژی و اپیدیمیلوژی گامالیا نخستین واکسن ثبت‌شده در جهان است. این واکسن در حال حاضر به طور گسترده در روسیه و ده‌ها کشور دیگر استفاده می‌شود.

واکسن آسترانزکا نیز در حال حاضر با تایید در ۴۹ کشور نخستین واکسن کرونای جهان از نظر تعداد تاییدیه است. در این رتبه بندی "اسپوتنیک وی" با ۴۵ کشور در رتبه دوم و فایزر با ۴۳ کشور در رتبه سوم قرار دارند. در رتبه های بعدی واکسن مدرنا (۱۹ کشور) و سپس سه واکسن چینی، سینوفارم 18 کشور، سینواک 1۶ کشور و CanSino 4 کشورقرار دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز