فتح با سه لیست مستقل در انتخابات شرکت می‌کند

۱۴۰۰/۰۱/۱۲ - ۱۰:۲۹:۰۸
کد خبر: ۱۱۵۸۴۳۴
فتح با سه لیست مستقل در انتخابات شرکت می‌کند
منابع فلسطینی از دودستگی میان رهبران فتح و مشارکت این جنبش با سه لیست متفاوت در انتخابات شورای قانونگذاری فلسطین خبر دادند.

به گزارش برنا، به نقل از روزنامه رأی الیوم، مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی عضو فتح و ناصر القدوه، از رهبران جدا شده از فتح و خواهرزاده یاسر عرفات، رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین لیست واحدی را با عنوان "الحریة"(آزادی) برای شرکت در انتخابات شورای قانونگذاری فلسطین تشکیل داده‌اند. اعلام مشارکت البرغوثی در انتخابات با لیستی جدا از فتح، این انتخابات را که قرار است ۲۲ مه برگزار شود، وارد تنش‌هایی کرده است. مهلت ثبت‌نام در این انتخابات شامگاه چهارشنبه به پایان رسید.

با این اقدام البرغوثی، فتح با سه لیست جداگانه در انتخابات شرکت می‌کند: لیست رسمی فتح که شامل کمیته مرکزی فتح و محمود عباس است. لیست مورد حمایت البرغوثی و القدوه و لیست المستقبل(آینده) که مورد حمایت محمد دحلان، از رهبران جدا شده از فتح است.

این درحالی است که البرغوثی متعهد شده بود که لیست جداگانه‌ای از جنبش فتح تشکیل ندهد.

در این راستا پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که به دلیل دودستگی‌ها و حتی بهانه‌هایی مثل ممانعت رژیم صهیونیستی از برگزاری انتخابات در قدس ممکن است محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین انتخابات را به تأخیر انداخته یا حتی آن را لغو کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز